Filofaxen säger...oh så vidare!!

56582-45
Idag beställde jag tid för vaccination till vovven och fick då se i min Filofax, att de är en del inbokat under våren. Sånt där jag MÅSTE, nja de kan ju vara kul endå, även om det är måsten.
I april fann jag att det var ganska lugnt förutom att jag nog får se till att få min deklaration färdig så den kommer in i tid. Brukar också hjälpa lite andra att deklarera med de har dispens, så de kommer först i maj-juni, de e ju skönt, för då har jag också tusen andra saker som måste fixas upptäckte jag, men alla månader har ju många dagar, som jag i och för sig arbetar, men alla de där dagarna har ju också kvällar. Man ska inte sitta still då kan man växa fast där man sitter! Undrar ibland om de e min filosofi.

I maj har jag två barn som fyller år en den 4:e och den andra den 20:e, därtill har jag en mamma som fyller den 25:e. Så lilla vovven hon blir ju 1 år den 8:e, Det blir mycket kalasande, får väl hålla ett litet hundkalas också för hennes kompisar…*ler*   I juni har jag en som fyller år, på självaste Svenska flaggans dag, dessutom 25 så det blir väl lite extra. Dagen efter har vi studenten för lilleman. Pust, nu blir de mycket. Men de e ju också kul, studenten känns lite vemodigt i år, de e ju den sista i kullen som går ur. Efter alla dessa studentfester står jag alltså inför den sista att hålla. Ja, de känns lite de här, att barnen är vuxna o inte behöver mamma varje dag längre. Även 25:åringen tar studenten från högskolan i år, vi vet inte redigt när bara.

Så det blir nog till att lägga in lite semester här känns det som. Semester ja, de har jag inte bara funderat på ennu. Jag brukar dela upp min, sprida den som gössel över hela sommaren, de e skönt. Jag har ju ett jobb som står still när jag är inte är där, dvs jag måste se till att allt är fixat o klart när jag går och så har jag alltid häcken full när jag kommer tillbaka, därför tar jag sällan flera veckor på raken, det blir för tufft.

Igår kväll tillverkade jag inbjudningskorten till lillemans studentfest, så släkt o vänner kan planera, det ligger ju alltid mitt på en arbetsdag så….!!
56582-44
Idag har det blivit klart var vår nya idrottsarena ska heta, ja den har ju inte funnits så länge har hittills hetat Vodafone Arena Rosenholm, därför att Vodafone sponsrat bygget, arena för de är en arena och Rosenholm för det är platsen där den ligger. Men nu så är Vodafone sålt till Telenor och arenan måste döpas om. Det nya namnet ska bli Telenor Arena Karlskrona. Så de blev bara Arena kvar i namnet, där ser man.

Tänk de e inte länge sedan, men trots de har vi kanske redan glömt…vintern som gick!!!
56582-46

A







Kommentarer
Postat av: Anna-karin

vad hade gått ?? vintern?? tittar ut och ser en massa snö...hmm...blundar då kanske det ser bättre ut..så där ja..nu blev den gröna gräsmattor utan snö..*L*...kram gulle gumman..och jaaaaa ta semester jisses du har ju fullt upp...Mamma mia!!!..kramar

Postat av: Paula

Detdär sista du sa var inte snällt,att vi redan glömt vintern, den stirrar ju på mig var dag som går! Men visst håller kraften på att försvinna, lite kala fläckar ser jag allt mitt i det vita! Sambons minsting tar också studenten nu, sen är det lugnt några år tills barnbarnen börjar (äldsta blir 12 i år) Och deklarationen förtränger jag så länge det bara går, hade eget företag som jag lade ner sista februari, så det blir en sån dän jobbig en.... skönt att slippa nästa år... Kram

2006-04-20 @ 16:46:15
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Badaren

Jaha... *Suck* Tänk att dé alltid ska vara för lite dagar kvar i slutet av månaden.

En märklig sak som jag reagerade över är att samma symtom gäller för pengarna, alltid för många dagar kvar i slutet av don oxå...

Mycké man inte förstår.

Salve.

2006-04-21 @ 12:49:07
URL: http://spaces.msn.com/badaren/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback