Anfall en förskyllning o regn

En hängig kvinna hänger hemma hos mig idag och det är jag.56582-67
Har hostat och pustat o fört ett farligt oväsen i natt, väckte både mig själv o de andra i huset. Tror minsann att den omtalade ”förskyllningen” gått till anfall och slagit till, naturligtvis när jag sov så jag inte kunde försvara mig.

Var i Kina i går kväll nästan. Ja de känns lite så när man är på Kinarestaurang, atomsfären där är ju kinesisk och personalen med. De var gott, mycket gott, men jag åt alldeles för mycket tror jag är mätt fotfarande. Kanske är det Kinesiskt förskyllning som slagit till under natten.

Ute regnar det, kalla stora droppar faller från himmelen, de gör ju inte tillståndet bättre. Nej jag får nog stanna i morgonrocken idag och bara kura någonstans i något soffhörn. MEN så har jag ju hund, oh hon måste ju ut och jag är aldrig så sjuk, kan man kanske gå i morgonrock på hundpromenad också??  Kan, kan man väl men risken är väl att man blir hämtad i någon tvångströja, så de e väl bara att klä på sig och traska på. De finns ju något gott i det också, man kommer ju hem igen (förhoppningsvis) kan slänga av sig kläderna, ta på sig morgonrocken och bara krypa ner i soffhörnet igen o njuta, vila och hosta o pusta och tycka allmänt synd om sig själv.

God Valborg till Er alla där ute, akta Er för 56582-68!! 56582-11



Själv kurerar jag mig i hörnet.

A56582-33

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Sänder genast en hel skur av "Krya på dig medicin". Hoppas du hann fånga dem! Önskar dig e att snabbt bli frisk! Kram!

Postat av: Annika

Men stackare...här halkar jag in för att tacka för goa rara tips ang. min sömn...och så ser jag att du har blivit attackerad av "förkyllningen" under tiden du sov...
Skulle i och för sig ha varit intressant att höra om någon reagrat om du gått ut i morgonrocken...men jag förstår att du inte ville riskera att byta den mot en tvångströja..;-)
Hoppas att du mår bättre snart...

Krya-på-dig-kram
Annika

2006-05-01 @ 00:52:55
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Mia

Krya på dig...
det där är nackdelen med små vovvar. FAst jag tror ifs man blir frisk snabbare om man kommer ut i friska luften lite och inte bara segar i soffan 8vilket jag gjorde igår... hm.. SKÖNT)

Postat av: Disa

Hej Anki..:)
Nä, jag har inte gått upp i rök.
tar bara en paus från datorn just nu.
Skriver i bloggen ibland.
Fast den på space är nerlagd.

Hoppas du mår bättre nu och att din förkylning släpper helt.
Själv har jag nog också nåt på g.
Ont i halsen o.s.v.
Ha det gott .
Kram//Disa

2006-05-01 @ 08:35:19
URL: http://blogg.passagen.se/miss-taken
Postat av: Anna-karin

gumman min..åhhh hoppas att den ger med sig...enchinagard kan va nått...och jag vet en super meducin..stor godis skål..och filtar..samt dricka...en skvaller tidning...det gumman...mys ner dig ordentligt....hoppas att det är bättre idag...kram...

2006-05-01 @ 10:04:33
Postat av: Anders

Jag tackar för din fina kommentar och jag hoppas ochså du kurerar dig och känner dig bättre snart, kom gärna och hällsa på igen....lämnar en kram

Anders

2006-05-01 @ 12:42:17
URL: http://spaces.msn.com/hollywood39/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback