LIte strul på tråden, blogg tråden o förkylning ennu ...

Idag upptäckte jag att:INTE kunna komma åt sin blogg är som att ha en dagbok där alla sidor är igenklistrade. Man grips lite av panik. VAD ska jag göra av dagens skörd av bokstäver alias händelse ”när jag inte kommer åt min blogg”. De finns ju dagar man inte skriver i sin blogg, men de e väl en annan sak eller?. Nåväl jag har varjefall haft en trevlig brevväxling eller ska jag kanske säga mailväxling med support på blogg.se de senaste två dagarna. Man vill ju hålla sig uppdaterad så man vet vad som händer. Måste ge dem ”EN STOR ROS” för deras snabba och trevliga svar. Faktum är att jag kan fortfarande inte öppna min sida ”utifrån” så jag antar att ingen annan kan det heller. Vad då utifrån? Jag ser nog att Ni ser frågande ut, fast Ni kommer ju inte in här?? Nu blev de rörigt. Men vad jag menade var, jag kan logga in, se och skriva på min sida i ”inloggat läge”. De kan ju liksom ingen annan. Hoppas jag!!!!!!!! 

Nåväl så här har min fredag sett ut.

Jag sov ganska bra natten som gick trots intensiv hosta. Kanske börja de lätta lite. Vakande då av tuppen precis som vanligt. Steg upp bäddade sängen och gjorde mig iordning. Hämtade tidningen och slängde ett öga på min lata hund som anser att jag stiger upp för tidigt. Åt frukost müsli o filmjölk och gick då igenom tidningen och gårdagens nyheter, för de är väl de vi får så där på morgonkvisten. Så packade jag ihop mig o jycken och gick ut till bilen (den jag lånat på jobbet) så bar de av in på city o arbetsplatsen. Tog mig så igenom dagen och längtade efter kvällen när jag fick gå hem. Ja man har inte 100% energi när man inte är redigt frisk.

En av sönerna kom in på eftermiddagen, hans bil var defekt så jag körde honom till hans jobb (konstiga arbetstider) så tog jag med mig hans bil hem till en annan son som skulle laga den då. Lämnade den och blev hemkörd av svärdottern. Så var jag hemma då billös. En helg utan bil!! Ja de går nog bra, jag har ju ben och dessutom är jag ju inte så kurant så jag bör nog hålla mig hemma o vila.  

Fick besked från försäkringsbolaget att de löser ut min bil. Vilket innebär att jag nu måste leta om en annan bil med ljus o lykta. Sörjer lite, inte ville jag att min lilla älskling skulle sluta sina rulldagar så här. Som en tilltryckt skrothög. Nåväl allt har sin tid, hans är slut. På måndag måste jag åka in till verkstaden som nu förvarar honom och plocka ur mina saker och ta ett ömt farväl av honom. De blir hårt men måste gå…snyft.  En promenad med hunden är väl så mycket i nyttig väg som jag åstadkommit sedan jag passerade dörrarna här hemma i afton. Men som jag sagt tidigare, man kan inte vara på topp jämt. Är man förkyld så är man, då får man ta de lugn och jaga bort bacillerna så gott man kan. 

En fortsatt skön fredagskväll till Er alla där ute i Internetvärlden.
56582-158       

Kommentarer
Postat av: Paula

Sprutar in en injektion välgörande svartvinbärssaft genom kablarna, GAPA STORT! Såja, nu blir du snart pigg o rask igen...
Din stackare, tidigt på hösten för att drabbas av förkylningar. Hit ut på landet har inte basiluskerna hittat än!
Nu blir det rensning av dagens svampskörd till Postkodmiljonären, allt medan hyresvärden bygger dusch i min bastu utanför!
Krya på dig/Kram

Postat av: Dan från Lidköping.

Hej vännen!
Stackare som är förkyld.
Självklart hänger jag på när du reser. Promise.
Att resa behöver för övrigt inte vara så dyrt om man reser med Ryan Air eller liknade bolag. Man får en flygstol t.o.r. för en tusenlapp. Ett billigt hotell kostar kanske en tusenlapp för en vecka. Förståss inte femstjärnigt, men vad gör det när man skall ligga på starnden på dagarna och du lär mig dansa på kvällen utan att försvinna. *ler*

Krya på dig.

// Din vän Dan

2006-09-02 @ 21:22:10
URL: http://dannes1053-sweden.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback