Att tänka - Att handla - eller?!

Beslutsångest – det har jag idag. Nja jag vet inte redigt hur jag vill ha det jag. Har nog för många alternativ, då blir de svårt – att välja. Så tänker jag, jag sitter inte i sjön, jag kan vänta, men så tänker jag åt andra håller. Sitter jag här och vänta – ja då går väl alla tillfäll min näsa förbi. Logiskt eller hur.  Ja de handlar naturligtvis om bostad igen.Jag har ju bestämt att jag ska lämna min nuvarande för att den kostar för mycket i månaderna och är för stor. De finns ett hus i byn jag är intresserad av att köpa men tycker priset är lite i överkant därför avvaktar jag. Nu hör till saken att de huset är större en de jag har, men betydligt billigare att bo i per år. Så har jag en gård på G också, men den är på arrende (att hyra alltså) också billigare en här. Men de huset är ungefär 2½ gånger större en de här. Ja de är enorm, men de är underbart och de uppfyller kraven för mina små drömmar. De sägs att de bor ett spöke i de huset, så då får man ju funderar på om man klarar av att bo ihop med ett spöke också? Kanske räcker det med det spöket man ser i spegeln på morgonen. Så om jag då bara sitter här och väntar så ryker samtliga tillfällen åt pipan. Därför måste jag agera, men HUR???Hur ska man kunna agera när man  T V E K A R!  

Hur som helst. Nu har Mams åkt hem till sitt igen. Eller rättare sagt jag körde henne igår. På vägen besökte vi Ikea i Kalmar. Hämtade hem mina speglar till hallen och så köpte jag ett nytt soffbord, de jag hade passade inte redigt in bland de andra möblerna.
Det var snyggt , litet och billigt. Alla goda ting är tre.  Soffan har också kommit hem idag som ska vara till nya TV rummet. Den är tills vidare placerad i källaren. Men nästa vecka ska vi väl så smått börja packa ihop och sätta ner grabbens prylar i källaren där de får förvaras tills han kommer hem igen till Sverige. Uch o py, de är bara två veckor kvar nu tills planet lyfter och tar dem till andra sidan jordklotet.  

 
Idag har barnskaran varit här på middag förutom våra små byggherrar, dvs de två tutteduvorna som kört igång sitt bygge och är fullt upptagna med sin tomt just nu.  Ibland funderar jag på om ungarna äter alls i veckorna, för när de kommer hit äter de som de värsta skogshuggare, pojkar som flickor. Kanske är de godare att äta borta, ja så är de nog, de tycker faktiskt jag också.   Nej, jag får väl fortsätta fundera på om jag ska göra något åt min bostadssituation nu eller om jag ska V Ä N T A!!! Jag han nog kommit fram till i varjefall – de gör inget om huset  är stort om det ger en skärlig bostadskostnad.

Go Natt!!    

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej du!
-och Tack besöket inne hos mej!Trevligt!
=o)

Livet kan vara allt från För Djävligt till alldeles Fantastiskt Härligt...!
Det är väl det som gör det just så UNDERBART som du skriver.. skiftningarna !
;o)

Ang. din bostadsstiutaion tycker jag att du skall ta o kliva ut i skogen...eller till närmsta klippa vid vattnet - jag vet ju inte riktigt hur/var du bor.. ;o) - ...men sätt dej ner och invänta din själ på ett rofyllt ställe...
Så får Beslutet chansen att "Pluppa upp" alldeles av sej självt...förhoppningsvis!
=O)
Jag håller tummarna för att Du kommer fram till vad du allra, allra helst vill..!
Spännade låter det tycker jag!
=o)

Önskar dej en go´ dag!
//Mia

Postat av: Lillatanta

ja du beslutsångest kan man ju få över mindre saker än bostad.men jag tycker att du ska följa dina drömmar och känslor för ett boende är ju en väldigt stor del av livet.gå in i alla hus och känn efter var du trivs bäst.Själv drömmer jag om ett hus på landet vid en sjö.med öppna fält runt om.Kanske en dag när barnen flyttat för jag bor ju i ett drömmhus just nu också med nära till allt.
ja ha nu en skön vecka grubbla inte för mycket följ hjärtat och ekonomin sa hon som kan vela hur mycket som helst
kraaaaaaaaaaaaaam

2006-10-16 @ 14:47:20
URL: http://lillatanta.blogg.se
Postat av: jennyudden

Jodå, kartongerna har minskat i antal.. men det är lång väg kvar... Gör mig ingen brådska. Tycker det räcker med renov. av badrum o sovrum får räcker...
Hoppas du kommer till klarhet, med ditt boende...
LYCKA TILL!
Kram

2006-10-16 @ 19:15:57
Postat av: Anna-Karin

ujujuj...inte lätt när man fått något på huvet..jag vet..jag är likadan..och snabbt ska det helst gå..hmm..fortsätter på nästa blogg du skrivit..

2006-10-17 @ 07:41:14
URL: http://anna-k67.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback