Söndagskväll!!

56582-190
Pust, vilken helg den känns i hela kroppen. Har packat massor och röjt ut och dessutom fått ut en hel del till gården som jag nu fått nycklarna till.  De som bodde där tidigare har fortfarande hela utemiljön att röja upp och städa och det är inte utan att jag är en aning trött på dem nu. Det händer inte mycket och den ena undanflykten efter den andra dukas upp. Inne var inte heller vad jag tänkt mig men vi städar ju alla olika och jag tänker ta ledig en dag nästa vecka och städa mitt nya hem. Så de blir som jag vill ha det.  För jag vill ha de rent o fräscht när jag flyttar in och det är de inte nu.  

I natt fick jag ett SMS från min Australiensare, de har tydligen lyckas få någon flygbiljett för nu meddelande han att de är på väg hem. Sedan dess har jag inte hört ett ljud men jag hoppas han snart har mobilkontakt och hör av sig igen. Så då får jag trots allt ha alla mina barn hos mig i jul, underbart.  Ett år blev till en månads semester på andra sidan jordklotet, undrar vilket årtionde man får råd att göra en sån semester??? Så nu ska väl livets allvar börja för honom,  utbildningen är avslutat och drömresan gjort.Dags att ta tag i livet då helt enkelt.   

Idag hann jag och kompisen med en lång härlig promenad i skogen med hundarna också. Det var skönt, man får ta vara på helgernas ljus när de gäller skogen för på kvällarna ser man inte mycket där inne.  Så man får hålla sig på mer civiliserade platser när man promenerar.  Ikväll har jag haft middag,  bara min äldsta och yngsta med bihang hade möjlighet att komma. Så jag fixade till världens enklaste middag, var är de??? Jo spagetti o köttfärssås. 

Nu är jag mör i både armar, ben o kupan så jag tror jag ska ta och krypa ner mellan lakanen och sova min skönhetssömn. 
Go afton.   

Kommentarer
Postat av: Ella

Så kul att sonen kommer hem! Du måtte vara jätteglad nu. Hoppas du fått kontakt med honom vid det här laget. Både sonen hemma och ett nytt hem. Det är inte dåligt det, undra på att du inte kan somna. ;)
Hoppas du kan sova i natt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback