Mediapåverkan - privatekonomi - skönhetsoperationer

56582-45

Ibland förbannar jag mig själv som läser tidningar på morgonen. Det står bara massa elände man mår dåligt av. Idag läste jag om den lilla pojken Bobby som gick en fruktansvärd död till mötes för en tid sedan. Nu mår jag illa och har ont enda in i skälen. Det är fruktansvärt att läsa sånt här, jag kan nästan känna den lilla pojken smärta, hur kan människor vara så grymma mot ett litet barn. Man önskar han kunde hämnas där från andra sidan göra livet till ett helvete för de som gjorde hans liv till ett oerhört lidande. Ja det finns inte ord för de känslor som rasar i kroppen när man läser om detta. Det tar ner en helt enkelt.

Idag har jag ändrat mitt telefonabonnemang. Tänkte jag skulle dra in på lite onödiga kostnader. Har samtalsbegränsar nu och telefonsvarare jag aldrig har på, så nu har jag valt bort de grejerna. Halva telefonräkningen som kommer nu var bara fasta avgifter, nu när jag inte har ungdomarna hemma längre så behövs ingen samtalsbegränsare. Vidare funderar jag på att säga upp min dagstidning, man kan ju faktiskt läsa den på nätet. Räknade ut att jag sparar 2540:- per år på att jag såg över de här kostnaderna som är helt onödiga. Kanske skulle man se över sina försäkringar och pensionssparande också, finns kanske mycket pengar att hämta hem. Jag sysslar ju med sånt här i arbetet, att se över kostnader, men mina egna privata, ja de är jag inte lika noga med, eller tar jag mig aldrig tid. Fast nu har jag ju gjort en liten insats för min privatekonomi i varje fall.

För rätt så länge sedan fick jag en remiss för en liten skönhetsoperation, nja jag kallar de så för att det är i ansiktet och på halsen man ska göra ingreppet. Igår fick jag ett brev med tid nästa vecka och det hela ska visst göras i lokalbedövning. Uch, jag blir nervös, dels för att jag är en ”fjantmaja” med låg smärtgräns, dels för att jag inte vet vad som döjer sig där inne. Jag har en farlig tendens att alltid tro det värsta.  Dessutom är de ju inte så kul att få ärr i ansiktet, men de sägs att de är skickliga. Ja jag har alltså en liten knöl på ena kinden och två på halsen. Fast de går säkert bra, bara trycka undan all oro och infinna sig på utsatt tid.

Igår berättade min mellangrabb att de skulle bli jättfint väder nu kommande dagar, för han skulle ut och köra MC, banne mig fick han rätt för idag har vi kanonfint och varm….

A


















Kommentarer
Postat av: Dan från Lidköping

Hej, min reseledare.
Trodde jag varit närgången och att du övergett mig. Men jag vaknade ju utan blåklocka, så det kan ju inte vara det.
Känner bara att livet rusar ifrån mig och jag måste hinna med så mycket som möjligt av mina drömmar.
Tycker du att jag skall boka om biljetten till Las Vegas igen?
Du bör ju kunna staden nu, som du farit omkring.
Då kanske du kan leva upp till din titel och varaa min RL.

// Dan

Postat av: Paula

Va bra att du har kunnat spara lite pengar! Jag läser också tidningarna på nätet, dessutom slutade jag med alla andra tidningar också sen jag blev med dator, hihi Så du jobbar med ekonomi, det gjorde jag i 25 år sådär, först på bank o sedan hos företag. Och min ekonomi ärinte o har inte varit så mycket att skryta över. Just nu har jag i över ett års tid väntat på helt sjukbidrag o därmed levt på ett halvt, då är man inte så kaxig! Men nu njuter vi bara av solen, o murkelstuvningen jag ska göra imorrn! Jippii

2006-05-04 @ 19:43:16
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Paula

Va bra att du har kunnat spara lite pengar! Jag läser också tidningarna på nätet, dessutom slutade jag med alla andra tidningar också sen jag blev med dator, hihi Så du jobbar med ekonomi, det gjorde jag i 25 år sådär, först på bank o sedan hos företag. Och min ekonomi ärinte o har inte varit så mycket att skryta över. Just nu har jag i över ett års tid väntat på helt sjukbidrag o därmed levt på ett halvt, då är man inte så kaxig! Men nu njuter vi bara av solen, o murkelstuvningen jag ska göra imorrn! Jippii

2006-05-04 @ 19:44:15
URL: http://www.paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback