Lör..........dag/kväll

56582-83
Vilken dag!! Har ont i fötterna.

Eftersom det var fest i går o jag drack goda drinkar till långt fram på natten så sov jag som en stock på morgonen, vaknade till vid 7 tiden och öppnade fönstret för de var så varm och kände att jag inte alls sovit klart så jag kröp ner i sängen o somnade om igen. Lilletjejen var lika trött hon så hon kom upp o la sig vid mina fötter någon gång under morgonen.


När jag väl steg upp vid 10 gick grannen och jag en långrunda över åkrarna, oh min stackas hund sprang rakt in i elstängsel blöt o eländig till på köpet, vi gick bredvid en bred å så hon badade till och från hela tiden. Hundarna låg lite före oss så vi upptäckte inte elstängslet de var låg med, men hon redde ut de och gick långa omvägar när de dök upp något som påminde om stängsel. Vi var ute och hälsade på grannen Åsna, ja hon har den i ett stall några km härifrån. Jättegullig är han. Sen traskade vi hemåt på vägarna denna gång.


In med hundarna och plockade upp lillsvärdottern så for vi tre till Marinens Dag på Örlogsbasen i Karlskrona. Var jättemysigt, bra väder o mycket folk. Nja klart de blåste lite med de gör de alltid i den stan. Alla dessa söta gossar i sin sjö kostymer, så läckra de är, jo då de fanns många i passade ålder för mig med, så de så!!


Var nere i en ubåt för första gången i mitt liv, så de var väl på tiden kanske. Fattar inte hur de orkar/vill/klarar att jobba ombord där. Jag hade fått cellskräck där efter en halv dag, oh så ljuset, ja jag klarar mig inte utan ljuset och de kommer ju knappast ner på havets botten o in i en plåtbalja. Tur man valde ett yrke ovan ytan så att säga.

56582-86

Med trötta fötter och röda kinder kom vi hem fram åt kvällningen igen. Då bjöds de på mat ute hos sonen för oss som varit iväg. Sen gjorde vi skogen. Ja man kan ju göra stan, vi valde att göra skogen istället. Vi upptäckte att de har en fin insjö strax intill där de bor med fin iordningställd badplats också. Ja de har ju inte sett sig omkring i skogarna runt gården där de bor, men nu gjorde vi tjejer en upptäckstur  i trakterna. Ja ja, de e klart att hunden badade, ja båda hundarna badade både min o grannens.


Städningen som skulle göras idag, hade ingen gjort medan jag varit borta. Taskigt någon kunde ju offrat sig o överraskat mig. Men jag får väl ta tag i det själv i morgon innan ungarna kommer på söndagsmiddag för nu, ja nu är jag en aning trött.


God natt där ute.

56582-61

A


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

jamen visst gumman,..jag smyger kring väggarna och kämpar att inte gnälla..för jag älskar värmen..men..inte i samband med krattning..de rinner efter ryggen..jisses..och visst är man för rolig..man gör det när det är som varmast..men har man bestämt sig så har man...puss på en svettig panna..

Postat av: Carina

Vad dum jag är...har inte fattat att du är från Karlskrona. Har tillbringat flera semestrar på Sturkö...gillar verkligen Blekinge. Hade också velat titta på snygga pojkar inom marinen :-)

2006-05-07 @ 17:48:49
Postat av: Amaltea

Låter som en kanon dag !

(((kram)))

förestem var jag härinne härom dagen ...då spökade bloggen...gick inte att posta inlägget...du blev jag sur...försökte ett par ggr...men gav sen upp.

2006-05-09 @ 01:15:40
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback