.......!!!!.........

56582-89
Knappas jag tror de själv men jag sov till 10 idag också,  de märks att hunden inte är valp längre för hon är inte intresserad av att fara ut i gräset så tidigt på morgonen. 

Idag fick jag så gott ta i tur med min städning. Dammsugen fick gå så den glödde och dammtrasar o skurmoppen där till.  De var skönt att få lite ordning på torpet igen och slippa se skiten.
Det är jobbigt att bo ihop med dammtussar, men de flyttar ju inte ut frivilligt man får liksom jaga iväg dem med inåtgående luft….56582-88
Jag har länge snickrat på en ide att uppfinna någon slags maskin eller manick som får dammet att aldrig kunna samla ihop sig eller läggar sig, tillverka något syre som damm inte trivs i utan de smiter helt enkelt ut i något dörrhål eller annan springa till världen där utanför. Vilken dröm va! När man ser  exempelvis i en solstrimma hur damm far omkring i luften så kan man ”nästan” förstå var mycket skit vi måste få i oss igentligen.  56582-87

Nåväl när städningen var avklarad och kroppen fått en dusch så for jag o hunden till kompisarna och drack kaffe och kollade en deklaration, sedan tog vi en sedvanlig tur i skogen, idag var de varmt, de märktes på hundarna inte alls så alerta och busiga som de brukar och när de dök upp vatten, ja då försvann de med hela sin kropp ner i svalkan.

Min stackas granne har fått maginfluensa, de e inget vidare, hoppas bara de inte är den här långdragna hon åkt på utan att hon är piggare redan i kväll.  Alltså nu borde det vara förbjudet att bli sjuk, jag menar när de e så varmt och skönt ute, ska ju ingen behöva ligga inne i sängen, men de e ju också bara en underbar dröm. Alldeles för många får inte njuta av våren pga sjukdom.

Ikväll har barnen varit hemma på middag.  Ja vi åt extra sent inte förrän vid 18.  Alla hade bråttom hem idag, de var vedleveranser, fotbollsmatcher och annat smått och gott, men de var ganska skönt för jag är trött ikväll så de är skönt att få några timmar i lugn o ro innan man ska sova.

Nu ska jag sätta mig och bläddra i en Oriflame katalog och se om jag hittar något jag behöver fylla på min sminkhylla med, sen ska jag bara ta det väldigt lugnt.

Trevlig afton.
56582-62
A





Kommentarer
Postat av: KattmammAnn

Hej på dej
Gillar vad du skrivit i din profil, det är precis så jag tycker man ska leva.
Hoppas du hittar något kul i Oriflamekatalogen. Önskar dej en riktigt bra vecka.
Kram från Ann

Postat av: Dan från Lidköping

Hej Anki!

Tack för omtanken.

Det är väl inte sagt att jag inte får förlängning, men jag vill inte ha förlängning som det känns i dagsläget. Något arbete har jag inga problem med att få. Är ju både snickare, betongarbetare och utbildad byggnadsingenjör. Har arbetat som platschef inom byggbranchen i ett tiotal år, men då pratar vi inga åttatimmarsdagar och: Visst, man tjänar stora pengar, men pengar är inte allt här i världen.
Den klass jag nu är i hade vad de kallade tre "värstingar" Två killar och en tjej. Killarna har jag inga problem med. Vi kommer jättebra överens och när jag ber dem lugna ner sig och arbeta så gör de det. Om jag får citera Drottning Kristina som regerade vårt land för länge sedan så sa hon: Man skall tala till bönder på bönders vis. Precis likadant är det med besvärliga ungdomar, men det har inte vissa lärare begripit.

Nu skall jag krama kudden.
Ha det bra och var rädd om dig. Man vet aldrig när vi skall ut och resa igen.*ler*

Antar att du redan sover din skönhetssömn. Klockan är 00.15.

Sweet dreamsregards

Dan

2006-05-08 @ 00:15:38
URL: http://spaces.msn.com/dannes1053-sweden
Postat av: Linda Culibrk

Kolla Yves Rocher också. De är bättre tycker jag.

2006-05-08 @ 09:27:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/251

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback