En lördag.....i maj

Något som är skönt med helgerna är att man kan sova till på morgonen. Ingen klocka som brutalt väcker en. Idag vaknade jag av att jag frös, öppnade fönsteret när jag la mig och de har nog varit rätt kyligt i natt, för de var som sagt kallt när jag vaknade.
 

Jag har lagt hela dagen på stan med Bettan, hade inte tänkt köpa någonting, eller rättare sagt hade bara planerat att köpa ett fästinghalsband till hunden. Jag kom dock hem med massa andra saker och inget halsband. Typiskt, jag glömde!!
Gjorde några fynd, de gör man ju alltid när man inte letar efter något speciellt.
En vit liten ryggsäck, ett snyggt armband bestående av 10 smala pärlarmband, nya solglasögon, ett läckert linne och en klädrulle. Allt till billigt och bra pris och saker jag faktiskt behövde. Nja förvisso behöver man ju inga armband, men de förljuller ju tillvaron och är snyggt. Till hör ju de där som ÄLSKAR smycken.
 

Ikväll har jag varit hos Gitte och i skogen som vanligt med hundarna, vi avslutade rutten med lite kaffe och en pratstund på hennes altan så att hundarna fick leka extra länge.
 

I ett svagt ögonblick lovade jag den lille herren som bor här att jag skulle fixa middag till honom ikväll och de gjorde jag också, tror klockan var närmare 20.30 när vi äntligen satte oss och åt. Men men, man vill ju helst inte vara inne så mycket i det sköna vädret så…..
 

Nu får jag strax ”sen lördagskvälls besök” så vad säger man?
 

God afton internetvärld!!
 

A


Kommentarer
Postat av: Disa

Ja du ..ute vill jag nte vara ,,för här regnar det mest bara.
MEn när det inte gör det....har man tid och äta då??? :/

Typiskt det där att komma hem med massa bra och ha grejer men inte det man skulle ha..
Så gör jag ofta.
;)

Ha en skön dag nu..
Kram//Disa

Postat av: Amaltea

Jag tycker med det finns sååååå mycket man absolut mååååste ha *fniss* nyttoting så som något att smycka sig med. Hoppas kvällen blev bra.

;-)

2006-05-15 @ 21:50:02
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback