NjA...

56582-179

Illa jag mår illa....la la la. Ja idag mår inte tanten bra. Någon som blåst baciller på mig tros.


Är i jobbarstaden jag. Igår kväll hälsade jag på svärdottern på lasarettet. Köpte lite godis o tidningar och snackade bort några timmar. Hon låg o drömde om svärmors köttfärssås, faan att jag inte tänkte på att tillreda en bytta o ta med till henne. Vet inte varför men hon ÄLSKAR min köttfärssås. Mager var hon innan o inte är de bättre nu när hon gått ner 6 kg. Men igår såg hon redigt pigg ut och hade fått behålla lite mat också. De e varannan dag ungefär sa hon. Stackaren hoppas nu inte detta varar hela graviditeten.


Därefter for jag till mina gamla hemtrakter "byn jag lämnade" kändes lite konstigt att styra färden där åt, men jag har ju mina vänner kvar o det var en av dem jag hälsade på. De blev nog för mycket kaffe igår, kanske därför jag mår illa idag. De som vi bygger hus så naturligtvis blev det en lite husvisning, lite dragit var de allt...precis som hos oss. Inga fönster, inga dörrar inga väggar, ja så vad kan de bli?


Kom sent till mitt gästrum, men lite te och mackor hann vi få i oss innan jag mör o trött kröp ner mellan lakanen. Tänk nu har jag hållit på så här ganska länge, sova i gästrum alltså, endå blir jag alltid lika förundrad när jag vaknar på morgonen och undrar var jag är!!


Nu ska jag ta tag i dagen o drömma om kvällen när jag får köra hemåt igen.


Kramiz
56582-128


Kommentarer
Postat av: Paula

Inte så att lilla Anki väntar tillökning, "blink-blink"...
Stackars svärdotter då, påminner om hur jag hade det under graviditeten...visserligen var jag lite mullig innan, så jag hade att ta av, men läkarna var väldigt oroliga, för jag vägde 5 kg mindre vid förlossningen än när jag var hos barnmorskan första gången...
Jag blev ombedd att dricka grädde och äta choklad! Ha, så skulle man aldrig göra idag...men flickebarnet jag fick var friskt och välskapt, även om jag levt på bananer i ett halvår!
Om jag förstått det rätt så är du hemma-hemma nu, där du ska vara, inte lätt att hålla reda på dig, verkar knappt som du gör det själv ju...
Kram från ett snöigt Dalarna

Postat av: Lillatanta

Hoppas att bacillerna blåst sin väg och att illamåendet på svärdottern försvunnit
stackars henne så jobbigt
Kul att höra av dej igen fullt upp som vanligt ,härligt! Hoppas bara ni hinner ha lite tid med varandra din käraste och du
kraaaaaaaaaam

2007-12-03 @ 15:46:12
URL: http://lillatanta.blogg.se
Postat av: Hasse

Klart att du fått en släng av flunsan när du besöker sjukhuset. Där frodas all djävelskap. Därom vet jag besked.
Hoppas att livet annars är snällt vid dej

Kram
Hasse

2007-12-06 @ 11:25:48
Postat av: Paula

Hoho Anki, har du inte fått dina nya "ögon" än? Har du inte hittat hit till egna bloggen för att plita ner några rader? hihi
Själv ska jag nu iväg till sjukgymnasten för att mäta in mina procenter...dvs hur mycket bättre armens rörlighet blivit..
Hur är det med svärdottern då?
Kramar från ett numera snöfritt pörte..

2007-12-06 @ 14:29:56
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback