Snart är de jul....

image228
Jo jag vet, jag hittar inte redigt tiden - tiden att kladda blogg. Men nu så, har jag snott till mig en liten stund att egna till dig min lille bloggis. ((var de tänkt då för si så där 8 timmar sedan))

Men nu är jag här igen o gör ett tappert försök.


Min hjärna är just nu helt insnöad av bokföringssiffror, jag har varit på benen sedan klockan 4.45 idag på morgonen då jag började min dag, gjorde mig i ordning och så for jag mina 17 mil till jobbet. Kom fram för 9½ timme sedan och sedan dess har jag då slagits med mina små siffror. Börjar bli lite seg. 


Svärdottern (hon med kulan på magen) är bättre men inte bra, men hemma är hon. Förra veckan när jag var nere i dessa trakterna var jag faktiskt ute till dem och lagade en stor bytta köttfärssås. Efter den måltiden såg hon redigt piggelin ut - tänk att man kan tillfredställa någon med bara lite köttfärssås. Själv vet jag inte redigt varför hon är så förtjust i just min, när andra kan laga mycket godare, men de tycker inte hon. Skratt...


I natt ska jag gästa en av mina ungar - mamma på sov besök. Ska till lasarettet i morgon och ta lite prover då är de skönt att vara i stan o sova. Annas försöker jag undvika att "vara i stan". I stan ska man shoppa, gå på bio och restaurang o sånt, sen ja sen ska man åka därifrån, ut o bort från trängsel o jäktade människor, kort sagt i stan ska man inte bo. Jag är långt ifrån någon stadsmänniska, har inte bott i stan sedan jag var 19 år, de e ett litet tag sedan.


Nu är jag så molnig i skallen så jag får nog ge upp datorn o lämna min arbetsplats för några nattimmar.


Ha´t gott o på återseende.









Kommentarer
Postat av: Doris

Tack för tipset ... Tror att jag hellre inköper en blomspruta ;0).
Stackars dig att hålla på att jobba så långt hemifrån men det är väl meningen att du slutar där när ni har fått igång eran verksamhet ( tror att jag har frågat om det innan men hjärnan är lite seg i dag, jobbade ju tre nattvakter och så ska jag FÖRSÖKA vända och som vanligt går det nget vidare *suckar*), kan tro att det ska bli skönt för dig.
Det var ju bra att svärdottern fått komma hem, du får väl ha med dig en bytta köttfärssås till henne då och då ;0).
Här hade vi -12 i förrgår och +7 i går, idag är det + -0 så gissa om det är isbana över vägarna *suckar*, såå glad att jag inte ska jobba de här dagarna men jag måste iväg till min svärmors gård i morgon och hämta potatis, ska göra Janssons Frestelse till mitt lilla Svenska Julbord på lördag, tänkte bara frysa in dem.
Sköt om dig !
Kramar, Doris

Postat av: Paula

Ojoj, har man jobbat med ekonomi i över tjugo år så förstår man hur du har det!
Tänk att jag är så gammal att när jag började jobba på bank så räknade vi fortfarande räntor för hand! jooo, så¨är det, dom första datorerna hade kommit, men dom var väl inte programmerade just för det..ojoj
Hoppas nu att du hinner vila upp dig i julhelgen sådet inte blir alldeles för mycket av det goda! Du ska väl hinna träffa alla dina barn och så kärbons släkt också...
Min dotter o barnbarnen kommer på julafton, sen är det lugnt till den 29 då bonusbarnen kommer med respektive. Alldeles lagom, då behöver jag intelängre servera julmat (är inte så förtjust..)
Kramen från pörtet

2007-12-12 @ 19:04:39
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lillatanta

pga att stressen vill pocka på just nu har jag bestämt att jag bara ska ha en blogg öppen.min msn blogg.jag hoppas du följer mej dit för jag vill inte mista en go bloggar vän.jag har fixat en öppen gäst och kommentarbok som man kan sriva i även om man inte har msn konte så välkommen dit
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2007-12-16 @ 16:11:40
URL: http://lillatanta1965.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback