tipp, tipp, tipp....

56582-153denna lördag!!!

Tänk vad irriterade det kan vara med en vattenkran som står och droppa. Tipp, tipp, tipp de hade jag tills jag lättade på baken o stängde av den. Idag skulle jag sova länge hade jag bestämt, men en busig hund väckte mig vid 8, enda gången hon går upp på övervåningen är när hon vill busa och väcka matte, de e straffet för att jag väcker henne varje vardagsmorgon. Nåväl när man väl kommer upp så är man ju pigg, varför sova bort livet?? 

Jag gick ut med busan en stund sen la jag mig på soffan och kolla morgonprogrammet på 4:an. De snackas mest val nu. Ja i morgon är de ju dags att säga sitt. Tänk jag tror att vi får regeringsskifte i morgon, de känns så på något vis, de verkar också som folk vill ha något nytt nu.  Får se om mina känningar är rediga eller om nuvarande regering sitter kvar. 
 

Idag ramlade nästan alla mina ungar in här. Just när vi skulle äta, ja jag hade ju inte lagat mat till en hel dröse när vi bara var två som skulle ätit, men de räckte faktiskt till alla utom till den som kom sist, till han fick jag fixa lite nytt.  Vad snäll man är!!
Ja så här har varit fullt ös hela eftermiddagen. En skulle låna tvättmaskin, en med sambo letade fungerande skrivare oh fann faktiskt en som jag glömt bort att jag hade. En var bara sällskapsjuk och hungrig, sambon jobbade o han skulle på fest, då är de ju bäst med mat i magen innan.   Nåväl när kvällen kom for alla iväg åt alla håll o kanter. Då ja då fick jag användning för min snöskyffel igen. Skulle ta upp all fallfrukt till grisarna (nej jag har inga grisar) de var en som bad om den. Ja då upptänkte jag eller rättare sagt kom ihåg att jag tagit ut mina räfsor till Lilleman en gång, oh där e de kvar. Ja då fanns bara snöskyffeln kvar, så jag skottade upp frukten, de gick kanonbra, ja förutom när hunden la sig i de hela och anföll skifflen. Ja så nu är skottkärran full av fallfrukt till grisarna, den hämtas i morgon.  Så gick jag förbi TV, (vet inte varför den står på när ingen ser på den) där var ett roligt program EXTRA, EXTRA tror jag de hette, men i vanlig ordning var de nästan slut när jag kom in i bilden. Hur som helst verkade de trevligt. Såg de skulle börja något annat program i kategorin ”roligt” vid 21, ska se om jag får möjlighet att se det.

Nu väntar jag besök, så vad säger man….
 

…..fortsatt Go lördagskväll!!!
   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på dej
Kommer in och önskar dej en fin söndag.
Fick kalla kårar när jag läste att du skulle ta fram snöskyfflen.... tills jag läste vidare att du bara skulle skotta äpple med den! Pust, andades ut då!
Kram från Ann

2006-09-17 @ 10:23:03
Postat av: Anna-karin

hej gumman..haha jamen vilken tur att grisarna har en anki..dom får mumsa lite gottis..
tja det är samma med mina jyckar går inte sopa eller nått då är det attack på en gång..och man kan bara inte låta bli att skratta..dom är så söta..och små...kramar denna valdag..

Postat av: Anna

Hej!
Jag kommer in för första gången på evigheter...... Har inte haft varken lust eller tid att sitta framför burken. Tänk att det kanske vara bra med ett par veckor utan dator :)
Mina äpplen skottas också upp. Jag har efter många år kommit på att det är den mest lindriga varianten. Frukten läggs i lådor/backar som senare kommer och hämtas av grannen och hans släp. Gud vet vart han tar dom, men det bryr jag mig inte om, eftersom dom försvinner från min gräsmatta.
Igår skickade jag upp dottern på stege, med äppelplockare och ta ner lite fina äpplen till mina arbkamrater.
Ha det bra. Kram Anna

2006-09-17 @ 14:30:08
URL: http://www.envanliganna.blogg.se
Postat av: Lillatanta

Nej men tredje gången gillt det handlar om snö och höst och jul i din blogg när jag kommer.Det är ju sommar in med snöskyffeln.Men du det var en skitans bra ide att ta dem med snöskyffeln ska faktiskt prova.Synd att jag inte har grisar som vill ha min fallfrukt.Tjatar på alla vänner och bekanta att de ska komma och plocka massor av äpplen i år.
kraaaaaaam

2006-09-17 @ 16:37:43
URL: http://spaces.msn.com/lillatanta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback