Nu igen...oppss!!

56582-178
Som kom man hem igen, som en packåsna. Ja, jag har varit i Kalmar på Ikea igen idag. Igentligen var jag nog med mest som sällskap men de slutar jag alltid med att man har massa ”bra att ha saker” med sig hem. Ljus är något av den stående varan jag alltid har med mig när jag är ute och shoppar. Jag älskar ljus, dessutom är de bra att ha när man har strömavbrott något som förekommer då och då här ute på vischan. Så är de vackert med levande ljus, ja de ger frid och lugn helt enkelt.  Vi käkade middag där borta också. Köttbullar för ett helt kompani fick man och ingen orkade äta upp dem alla. Man kunde nästan delat en portion. En liten otäck kladdchoklad kaka till kaffet efter slank också ner, kanske därför man inte lyckades blocka i sig alla köttbullar för man visste man var tvungen att ha plats för godsakerna efter.  

En stor härlig sköldpadda blev det till hunden, ja den fröken har mer gosedjur en den bortskämdaste ungen i byn. *ler*. Förmodligen är de matte som är halvt tokig i gosdjur, minns att ungarna hade så många att de tog en bra stund att plocka bort allt från sängarna innan de kunde krypa ner och sova på kvällarna. Hunden gillar dem också, hon har de hos sig när hon sover och bäddar åt dem och så, konstigt nog har hon aldrig bitit sönder någon, men då och då får man köra dem några varv i tvättmaskin.
 Så blev de naturligtvis lite nya kuddar, sånna där jättestora jättegoa kuddar. Kuddar är också något speciellt. Nej de e inget vidare att åka med till de där stället för man köper massa saker man gott kunde klara sig utan och gör av med massa pengar man kunde sparat. Men i och för sig, man vill ju ha de trivsamt och mysigt hemma. Hemmet är ju ens borg, där ska man bo och trivas och ha de gott. Jag vill gärna ha det mysigt och gott här hemma, pyssla och dona i sitt lilla bo det är gott o kul. Dessutom kan man ju kosta på sig lite nu när alla barn är självförsörjande och inte bor hemma längre. Ja, de e helt enkelt min tur att få göra av med pengar på mig själv nu. Köpa sånt som bara jag vill ha. 

 
En lång dag har de varit och man är lite mör. Några större projekt orkar man inte med denna denna lördagskväll. Kanske ska man slå sig ner bland goa kuddar och se om det händer något trevlig på TV:en, tända några ljus och bara mysa. 

Så får de bli!!

56582-179


Kommentarer
Postat av: Badaren

Meen... en liten vända med "myrsloken" tycker man att du bör hinna med, inte bra att lata sig för mycket vet du väl!?
Ja, eller?

2006-09-23 @ 23:30:52
Postat av: Kicki

Det gör du så rätt i! Kuddar och ljus - i sitt lilla hus! Helt enkelt så himla underbart. He he, ja jag följde ditt råd, tog tag i visarna på klockskrället och tog mig liiiiite tid. Jag har äntligen efter ett års sökande hittat en kennel som har en tik som ska paras nu i höst. Det har varit en lång tids sökande efter rätt kombination. Men NU äntligen! Jag blir med valpis vid årsskiftet! Woff


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback