Nu behöver JAG ER hjälp!!!!

56582-132
Jag går här och sjunger samma rad om och om igen. Min hjärna har plötsligt fått för sig att sjunga en gammal låt jag hört en enda gång i mitt liv, fråga inte varför den plötsligt ploppade upp i hjärnan. Jag hörde låten en gång på 80-talets början, vet inte vem som sjön eller vad låten heter, men de tänkte jag nu be ALLA om hjälp att kanske kunna spåra. Jag kan bara en liten bit av texten som gick så här ” Hon var själv bara barnet när jag kom till världen. Hon talade om pappa med sån värme i rösten” ja det är allt jag minns, ja klart melodin också men Ni hör ju inte när jag sjunger…ÄR DE NÅGON DÄR UTE I VÄRLDEN som känner till denna låt? Så skulle jag gärna vilja vet vad den heter och vem som gjorde den.  Det var en kille som sjön, så mycket minns jag. HJÄLP MIG!!!! 

Ja förutom att jag går omkring och sjunger på en låt som jag kan 19 ord ur, så har jag varit duktigt och städat, nja dammsugit och blockat undan hela huset. Så blev de en tur med hunden (som vanligt) ja, de tillhör ju dagsrutinerna. Passade på att inhandla lite mjölk när jag endå var ute. Det är något som går åt välsignat här när barnen kommer hem. Idag är de ju söndag och då har ju barnen varit här och ätit. Fast i dag kom bara 2 femtedelar, men de visste jag. Desto  mer fick jag ju rå om dem. Dessutom hade jag ju ett gäng av dem hemma igår på mat. Så har vi ju varit i vallokalen också. De är alltid lika kul när vi ska rösta för vi röstar inte på samma parti allihopa, nej då. Var och en står för sitt, så lite diskussioner ja de blir de ju alltid. Det är någon ting jag aldrig gjort, så är det att försöka påverka mina barn att tycka som jag, eller rösta som jag, eller försökt bestämma deras inställning till region. Här har de själva fått skapa sig en bild.
Döpta är de allihop för de är enklare att gå ur kyrkan om de skulle önska en att döpa sig som vuxen. Så där tog vi eget beslut, sen har de få välja själva.   

Jo jag har ju faktiskt köpt bil i helgen. En liten rackare och billig var den också men den blir bra tills jag hittar den jag vill ha, behöver nog samla ihop lite mer pengar innan jag köper den bilen jag vill ha, jag hade ju inge planer på att byta nu utan senare i höst/vinter, nu blev de som de blev pga av olyckan.  
 

Haha, jag hade köpt bingolotter jag, tänkte att nu ska jag bannemej spela, det var evigheter sedan. Men jag tröttnade ganska fort, har lite svårt att sitta still så där länge, så nu får jag rätta lotterna på nätet istället. Typiskt mig!!
 Nu ska jag ta en kopp kaffe och invänta lite valresultat, de e ju redigt spännande.  Ska vi får en ny regering eller behåller vi den gamla, ja de e frågan de!!! 

Fortsatt go söndagskväll!!!

Kommentarer
Postat av: Amaltea

Pling...mitt i rösträkningen ;-)
Klart man har gjort sin plikt ;-)

Köpt bil...så kul ...hoppas du vinner på lotten med..

Go`söndag

(((Kram)))

Postat av: Anna-karin

hej gumman..klart att jag röstat..bil är det roligaste jag vet att köpa..kramizzar...

2006-09-18 @ 21:45:30
URL: http://anna-k67.spaces.com
Postat av: Annika

Haha...jag vet resultatet...ska jag viska *fniss* Vilken klok mor du är...klart att man inte ska lägga över alla sina värderingar på sina barn...de måste ju lära sig tänka själva också...
Låten kan jag tyvärr inte hjälpa dig med...har aldrig hört den...
Grattis till bilen...hoppas att den går som på räls...eller ja...ligger bra i kurvorna i alla fall *fniss*
Ha det gött...
Kramar

2006-09-18 @ 21:53:41
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Paula

Något låtförslag får du icke av mig, har aldrig hört dom raderna...
Bingolotto, ja det var längesedan, av precis just den anledningen, man orkar inte sitta o koncentrera sig i flera timmar...
Grattis till bilen, skoj att det löste sig så snabbt!
Ha det bäst!/Kram

2006-09-19 @ 17:37:05
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback