Jaha ja..

56582-181
Vakande ganska tidigt idag klockan var inte mer en 7.30 så jag hoppade upp pigg som en lärka och gjorde mig i ordning. Ja, de e sant!! Det var bra jag var färdig så tidigt för jag skulle in till city en runda och fixa lite planteringsjord, har haft en mullvad i gräsmattan (en hona som bor hos mig) så jag behövde täcka lite hål så ingen går och slå sig fördärvad där ute. Så skulle jag kolla lite kuddöverdrag på Jysk tänkte jag. Planteringsjord blev det två stora säckar men så snubblade jag över två fåtöljer som jag planerat att köpa i möbelaffären, nu fann jag dem på ICA ja Maxi i och för sig men endå, nu mera är ju inte ICA bara en mataffär. Inte nog med det,  dom kostade bara 199:- styck. Snacka om fynd alltså. Där jag kollat kostade de 990:- per styck.
56582-180
Ibland blir man glad o överraskad. Nu har ju jag en liten bil (lite svårt att vänja sig vid) så ja, de var ett helt företag innan jag fått in de där lådorna och säckarna och mig själv i bilen, dessutom fanns där redan en stor hund också. Men de gick även om de tog lite tid. Jysk fick jag hoppa över för de öppnade inte förrän vid 12 och då var jag redan hemma igen sedan länge. 
 

Eftersom det var underbart väder ute och väninnan med hunden ringde när jag var på väg hem så lassade jag bara ur sakerna i garaget så körde vi upp och gick en lång härlig promenad i skogen med dem. Så blev de lite kaffe som vanligt på hennes altan, man får passa på nu medan sommaren fortfarande är kvar. Är de inte fantastiskt att vi närmar oss oktober månad och man går fortfarande ute i linne utan att frysa.
 När vi kom hem var hunden slut och somnade i en hög i hallen. Själv började jag förbereda middagen, ja de är ju söndag och då kommer ungarna hem.

Idag kom 5 av 8 möjliga. En jobbade extra med inventering och två var på nått sportjippo. Eftersom jag inte är speciellt förtjust i att montera ihop möbler så fixade några av ungarna det efter middagen. Redigt snygga var de fåtöljerna. Jag skulle ha dem i TV rummet sedan när de blir i ordning så nu satte jag bara undan dem i gästrummet så länge. TV rum blir de inte förrän i november någon gång, då kommer soffan också. Har fått en av en av sönerna som beställt en ny till sig och sambon. Bra tycker jag för då slipper jag lägga pengar, som jag för övrigt inte har,  på en ny soffa…*ler*. Den jag får är väldigt snygg men tyvärr i skinn varför de själva byter ut den. Ja de där med TV rummet blir nästa projekt, men som sagt inte ennu på en månad.
 Ja så for då ungarna hem till sitt och jag blev kvar med disken. Men nu är den också fixad och jag kan ta söndagskväll. 
  56582-173   


Kommentarer
Postat av: Lill-Stina

TACK för din titt hos mig. Välkommen åter... Det är så roligt med glada och positiva människor som jag själv för det mesta är...

Ha en bra vecka!!1

Postat av: Annika

Ja vad mycket man kan hinna med på bara en dag...och dessutom kan man hinna med att göra av med massor med pengar också... Fast du verkar ju kommit lindrigt undan idag...Och tur att du har sån liten bil nu då...då tjänade du ju in lite pengar på det du inte fick plats att köpa..;-)
Här har det också varit linneväder hela helgen...jätteskönt..:-)
HA det bra...och må så gott

2006-09-24 @ 22:27:46
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Annika

Hm...vad hände nu då...kommentaren gick iväg av sig själv...hann inte med kramen..;-)
Så kramen på dig...

2006-09-24 @ 22:28:50
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Anna-karin

jag undrar genast lyckades du få in allt det..samt 2 fåtöljer??..hmmm..ja jag kanske missade nått..men då var du dutti..kram

2006-09-25 @ 16:44:54
URL: http://anna-k67.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback