De där dagarna när man inte gör någonting

56582-179
Ikväll när jag satte mig vid datorn TÄNKTE JAG.Idag har varit en sån där dag när jag verkligen inte gjort någonting. Men sen slog det mig att de finns INGA SÅNNA DAGAR. Alltså man gör ju alltid någonting, men om man gör saker som man anser lite så där oväsentliga och framför allt ointressanta för andra människor så säger man helt enkelt IDAG HAR JAG INTE GJORT NÅGONTING.Men sanningen visar sig vara något annat när man sammanfattar sin dag. Det ska jag göra nu, den här dagen när jag tycker att jag inte gjort någon ting har jag ….. 

Minns att jag var ganska trött när tuppen gol på morgonen, inte för att jag sovit för lite utan snarare för jag sovit för mycket, la mig ganska tidigt i går, runt 10 snoret. Men naturligtvis trotsade jag tröttheten och steg ur sängen och började min dag.
Så hände de där vanliga, man har sina små rutiner, varje morgon är den andra ganska lik.Så kör man till jobbet nu är de mycket vägarbete längs vägen så det tar en extra stund, för hastigheten är sänkt en bra bit. Framme på jobbet väntar dagens första kaffe…härligt, oh ett litet morgonmöte med de andra. Så kör man igång och ger järnet hela dan…ungefär.Just nu är de bara siffror o siffror och siffror. Men de e kul, jag älskar siffror och så blir ju siffrorna pengar, de e ju bra.  Jobbade över en stund faktiskt 15 minuter eller nått, de e ju inte alltid man kan slå igen pärmar och slå ifrån dator precis på klockslaget, nej man kanske rent av sitter i telefon just när man igentligen skulle gått hem. De gjorde jag dock inte idag, men de var lite som skulle avslutas innan arbetsdagen var slut.  När jag kom hem var jag ute och lekte med lilltjejen någon timme och njöt av de vackra vädret för idag var de någon som sa –att i morgon ska de blir kallt och ruskigt.Väl inne kom dammsugaren fram. Ungen fixade mat så vi snackade en stund och jag tjuvade ett litet smakprov av hans mat..*ler*.  Så ringde telefon och någon i andra änden frågade –vad gör du? Och jag svarar naturligtvis INGENTING. Bra då kör du hit för vi ska käka hemlagad pizza, vi ses. Pang så var luren på igen. Jaha, då var de bara att köra då. Man får ju lyda order och pizzan var god.

Ja så här såg dagen ut, dagen då jag inte gjorde någonting.
   
56582-142

Kommentarer
Postat av: Amaltea

hi hi ..jo jag vet, tänk så ofta vi gör just ingenting ;-)
(((Kram)))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback