LÖRDAG..

Lördag. Jag idag har huset fått sig en liten ansiktslyftning, lite ytlig sådan, ja jag brukar säga så när jag dammsuger och torkar av lite bara. Man behöver ju inte storstäda jämt. På eftermiddagen kom solen och vi slapp alltså regnet på vår långpromenad. Idag var hunden redigt i sitt esse när vi var ute, tyckte hon skulle skälla ut bilar som körde förbi och försöka jaga cyklister. Men si de satte matte stopp för. Jag fick gå upp till skogen och låta henne springa av sig redigt i det blöta gräset.  
Lagom till middag ringde min äldsta och frågade:
 
Hej lilla mamma vad gör du?
-jag lagar mat.
-vad blir det för gott?-vet inte om jag vågar berätta, okey köttfärssås och spagetti.
- vi ses om en stund mamma, vi är på väg!

Ja så fick jag två middagsgäster, de är tur att man alltid laga lite för mycket mat, jag gör det för att grabben ska få lite och ta med till jobbet, och så har jag då ungar som då och då ringer och kollar av om mamma möjligen lagar mat o om de kan komma. Rara är de så stora de är.
Nu kunde de inte komma i morgon, så de var ju bara de kom idag istället då.

Efter middagen fortsatte de till en annan av ungarna och hämtade honom med sambo de skulle till stan och äta och ta en öl ikväll. Så jag var snäll och lovade hämta dem i natt.
Det är kul de umgås mycket fast de är 9 år emellan dem.  Så är de bra att en av ungarna bor kvar här ute så vi kan dra nytta av varandra när vi ska iväg inåt stan och man kanske vill ta en öl eller ett glas vin. Så ikväll får ungdomarna roa sig och morsan hämtar hem dem när de vill hemåt. 

Mams har ringt och meddelat att hon vill bli hämtad halvvägs i morgon. Så då blir de snärjigt med middagen men jag får väl förbereda lite innan jag kör, så det går fort när jag kommer hem.
 Nu har varit ute och plockat lite äpple gjort en knäckäppelkaka som jag ska avnjuta nu samtidigt som jag ska kolla TV en stund. Ikväll får jag hålla till på grabbens rum för vid min TV är de fotboll och de ska inte jag se…*ler*.


56582-128


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

hej världena bästa Anki..mamma..taxi..husmor..städerska..ehh..jag stannar där..visst är du rädd om dig?..kram..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback