Kors vilket .......väder o så ny månad me!!

56582-181
Oj i går hamnade jag i ett av de värsta åskväder jag varit med om som jag kan minnas. Var i Småland mitt i smeten. Min stackas hund var så rädd så jag trodde hjärtat hennes skulle stanna ett tag. Pust. Hörde att de till och med varnat för vädret i rikstv på kvällen. Ja jag har varit i Småland och träffat goda vänner. Vi började med några timmars shopping i Växjö city, åt en god potatis hos Bröderna Blom Plåt ett underbart litet bakat potatis ställe som Ni absolut ska besöka om ni är i de trakterna. Få kan fixa sånt som de!! ((paus för reklam)) 

Jag så drog vi då från affär till affär köpte lite här och lite där. Köpte faktiskt ett par nya skor, ja hunden käkade ju sönder mina nya härom natten. Så köpte jag nya träningsskor för på tisdag är de dags igen, nu ska kärringen träna kropp o skäl. Brukar ju syssla med sånt där i höst och vintertid. Efter träningen ska jag på helkroppsmassage…hummmm så gott!!
Jag så igår då hade vi myspys på kvällen, åt lite, drack lite, en hel öl slank ner i min kropp. Passar mig för att drick när jag ska köra dagen efter och de skulle jag ju, körde ju hem idag. Ja kort sagt de var en skön, kul o mysig lördag i Småland.  

Idag när jag kom hem vallade jag dammsugaren lite och plockade upp mina varor. Samlar till mitt nya rum, saker alltså. Ja TV-rummet som ska till i slutet på månaden. Sen for jag till kompisen och gick med hundarna i skogen. Min lilla älskling fann naturligtvis en redig dyngpöl hon badade glatt i, så en dusch i källaren blev de vid hemkomst. Nu var de bråttom bråttom helt klart, skulle ju ha middagsgäster, de e söndag ju. Nåväl jag hann, nätt och jämt. Åt så mycket så jag tyckte ett tag att maten var på väg ut genom öronen. De var nog gott!!
 Nu åkte garderoben i hallen ner i källaren, man får passa på när man har bärare hemma. Så tomt de blev. Men jag vänjer mig nog, där ska upp en snygg spegel snart.  

Jag har kommit i övergångsåldern, var de någon som sa, hur de nu vågade de när jag hörde. Jo jag blir het som en kamin, ja så där utan anledning för att ganska snart frysa. Inga andra symtomer, är detta övergångsåldern tros?? Ja vad vet jag, får nog fråga någon som passerar de där och få diagnos. *ler*.
 Nu är jag bortbjuden på äppelkaka, fast jag vet inte redig om den får plats något i magen, men jag gör ett försök varjefall. Ofint att säga nej när de bjuds så gott. 

Tusan gubbar!! Min dator vägrar att öppna hotmail, får bara små söta felmeddelande..brrrrrrrrrrrrrrrrrr
 

Go afton!!
  

Kommentarer
Postat av: KattmammAnn

Go´kväll
Visst, vilket hemskans åskväder det var. Höll på att få en hjärtattack av första smällen, kom så överaskande utan förvarning. Annars är jag inte rädd för åska. Tycker att det är ett vackert naturfenomen.
Hoppas att du får en bra vecka och att du snart kommer in på mailen, du har nog en del där...
Kram från Ann

Postat av: Anna-karin

jamen jag har hört talas om detta åskväder..hugha då...skulle du va i klimakteriet..nej då....du fantiserar bara ;)...
jamen vad bra att du fick bär hjälp..det klart att dom ska jobba för maten..*L*...kramar till världens goaste Anki som bara svettas lite ibland som oss andra...

2006-10-02 @ 17:09:03
URL: http://anna-k67.spaces.live.com
Postat av: Paula

Men hallå där! Det krävs tålamod för att komma in i min gästbok....vet inte varför, men det är bara att vänta!
Men bakpotatis! Du som äter GI!!! Hur går det ihop, hahaha!
Låter som du inte har några alltför kuliga minnen från Öland, hihi! Är det så boring?? Ja vi ska nog kunna sysselsätta oss med "ingenting" en vecka!
O det tillhör väl allmänbildningen att ha varit där, liksom det gör att ha besökt Dalarna...."ler"
Nu ska jag på Konsum-möte, /Kram

2006-10-02 @ 17:19:29
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback