Hur är folk funtade??

Den här dagen börja bra men eftermiddagen/förkvällen blev mindre trevlig.Jag började dagen på gymmet och svettades någon timme, tog en varm dusch och så for jag till jobbet. Dagen flöt på i lugnt och bra tecken. Vi firade på eftermiddagen med en bit tårta (jag är en syndare) lite positivt som hänt senaste tiden inom jobbet. Fick besked att fadern till barnet jag skulle passa på kvällen hade kommit hem en dag tidigare från sin tjänst så jag behövdes inte på kvällen.  Så tog arbetsdagen slut och jag for inåt stan för att hämta upp grabben
oh
VAD HÄNDE DÅ? 56582-112
Jo mitt i rusningstrafiken, mitt i en korsning dog min bil. Turlig nog han jag inte köra ut för stoppet innan den suckande till och stannade. Ja där blev jag då stående, satte på varningsblinkers och ringde omedelbart efter hjälp. Hur kul var detta, men värre skulle de bli, för lindrigt sagt finns de många stressiga dumma människor ute på vägarna. Så kanske blev jag inte så förvånad när plötsligt en bil började tuta bakom mig och hytta med näven. Jag gjorde tecken – sorry kolla mina varningsblinkers JAG KAN INTE FLYTTA MIG. Han fattade galoppen och körde runt mig. Massor av bilar passerade i jämn ström och vipps kom en bil upp i bakändan, med några dm marginaler oh TUT TUT , då blev jag milt sagt FÖRBANNAD 56582-112, tur man kan behärska sig, ((de är en fördel att ha ett serviceyrke för då lär man sig att vara lugn och saklig.)) Jag gick ur bilen och gick fram till kvinnan i bilen bakom och frågade:-tror du att jag står här för att jag tycker det är kul?- om du inte vet vad varningsblikers på en bil betyder, är frågan vad du gör ute i trafiken? Inne i mig kokte blodet i ådrorna. De var jobbigt nog att bli stående där endå värre att få bilar bakom som tutar och tror att man parkerat där mitt i korsningen. Jo hon förstod och bad om ursäkt, hon var lite stressad. Pust, så kom då äntligen min ängel till undsättning och några bakvarande hjälpte till och putta runt bilen till sidan av vägen. Så tog min ängel den och tog den till verkstad för undersökning. Pust…pust, sånt här vill man ju inte råka ut för.  

 
Nu är jag varjefall hemma och har lugnat ner mig. Men jag förstår inte hur folk kan vara så dumma att de inte tar notis om en bil som står med varningsblikers på, utan bara tutar och suckar och svär - och ja rent ut sagt VEM FAAN SKULLE PARKERA MITT I EN KORSNING??? Grrrrrrrrrrrr. Såna människor önskar jag själva får stopp så kanske de lär sig ett och annat.   

Såna där händelser "med tanklösa människor" får mig att minnas en gång när jag åkte tåg, rätt som de var skrek de till i hela tåget och bromsarna tjöt och så stod vi still. Konduktören gick igenom vagnarna och berättade att vi kört på något. Efter en stund kom han tillbaka igen och sa att vi kört på en bil och att räddningstjänsten var på väg. Fy jag minns att jag rös i hela kroppen, hur hade det gått för dem som satt i bilen, levde de/ eller den. Vi visste ingenting. Vi satt där och väntade och pratade med varandra när plötsligt en dam reste sig upp, suckade och sa – ahh nu ska vi väl behöva sitta här hela natten, pust pust. Då tände Anki på alla stubiner reste mig upp, vände mig mot damen och sa
– Du ska vara jävligt glad att du inte sitter i bilen där framme, för den eller de personerna kommer kanske aldrig hem igen.
HUR kan man bara säga så, hur kan man tycka synd om sig själv för att man blir försenad pga en olycka? Helt ofattbart för mig.
Hon satte sig omedelbart och sa inte ett ljud mer under de timmar vi satt där på tåget tills de fått bort bilen från rälsen. En ung kille krossades av tåget, han kom aldrig hem igen. Vi som var på tåget, vi kom hem hela och rediga och de gjorde inte ett förbaskat dugg att vi fick tillbringa några timma extra ombord.  

En lätt irriterad dam önskar Er god afton.

Kommentarer
Postat av: Disa

Ja,,många är väl dom ggr, när man undrar hur folk är navlade!??!?!
Men,det är denna stress som får folk att handla orationellt.
Tur att man själv är så lugn i alla lägen .....!?!??!....:/ (liten lögn bara :D)

Ha en skön torsdag och hoppas du slipper bli arg idag
kram//Disa

Postat av: Anna

Anki, anki... Jag känner i gen mig i dig:)
Också denna mamma med service yrke, dock något svårt att behärska sig...;p
Volleyskadorna på väg att läka.
Trevlig helg kram Anna

2006-10-26 @ 09:52:21
URL: http://envanliganna.blip.se
Postat av: Lillatanta

usch och fy för obetänksamma människor men det är nog så att ofta handlar vi som idioter i stress.KUNDE INGEN HA HJÄLP STACKARS ANKI I STÄLLET FÖR ATT TUTA GRRRRRRRR.körde fast i en snödriva i vintras med vår stora cheva van.inte mer än att man kunde ha puttat botr den.5 stycken arbetare stora karlar står bara och tittar på.jag fick gå en bra bit och hämta snö skyffel skotta mej lös.Allt medan arbetarna bara stod och tittade på.Vilka gentlemen.en självklarhet tycker jag att man ska hjälpa varandra .jag ska svara på ditt mail så fort jag kan .visst kan jag hjälpa dej,har varit dålig därför inger svar
kraaaaaaaaaaaaaam

2006-10-26 @ 15:06:40
URL: http://lillatanta.blogg.se
Postat av: Anna-karin

så sant så...folk är sig själv närmast och glömmer
bort empati och medömkan det är fruktansvärt...
Jag känner att du finns...och just nu är jag bara en patetisk sjuk och trött människa..som bara gråter..kan inte ens låta bli att göra det..tack för att du står ut med mig kramar till världens bästa Anki...

2006-10-26 @ 17:38:05
Postat av: Doris

Aj, aj, stackars dig med dina bilbesvär, det är så jobbigt när de inte vill fungera som de ska, jag är så lycklig över min "nya" bil, gamla bilen ville inte starta i dag igen när maken skulle använda den ( lika gott åt honom, jag ville köpa "ny" bil istället för att reparera den sist men NEJ, det ville inte han ...)
Nej, nu ska jag ut och mjölka, ha det så bra!
Kramar, Doris
PS
Ruskig upplevelse på din tågresa
DS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback