Helg med regn o rusk

Helgen är kommen och med den ett redigt ruskväder. Blåst och regn. Idag ska jag städa lite det passar bra i detta vädret. Har just städat hunden, nja urborstning av pälsen, kontroll så inga tovor bildats och så har fästininghalsbandet åkt av. Det ska bli en liten dusch med schampo framåt kvällen också.  

Mams är på antågande men jag vet inte om hon kommer idag eller i morgon. Men de var visst marknad i deras trakter idag så då antar jag att hon är där (hoppas de har bättre väder) så det blir nog först i morgon hon dyker upp. Den här gången slipper jag köra hela vägen upp till henne, hon har ordnat skjuts med några som skulle halvvägs häråt så vi ska mötas längs vägen.  Jag ska vara ledig nu några dagar och ta hand om och umgås med mams. Då ska jag också passa på att se mig om efter en ny höstjacka.

Mams är ju som jag, vi gillar båda att traska omkring i affärer. Så ska väl barnbarnen och andra vänner hälsas på också. Ja hennes barnbarn alltså, dvs mina barn. Den äldsta har ju så smått börjat bygga nu så hon vill säkert ut där och titta. Ja vi får se vad hon har för önskemål lille Mams, hon bestämmer, jag hänger med!!
 Nu ska jag varjefall städa och få ordning i huset sedan ska jag göra mig själv iordning och traska ut i regnet med jycken. Dagen kan börja…. 

Gör som jag lämna ett bidrag till Rosa Bandets Bröstcancerforskning det kan ge någon en ny morgondag.
 

56582-194


Kommentarer
Postat av: Badarens jycke

Som tycker att Du ska hälsa så gott till Mams och Ebbha.
Eller som husse brukar säga...
Ja, eller nått.

2006-10-07 @ 12:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback