Drömma som dröjer, eller?!!

56582-201
Kan man skjuta fram drömmar eller ska man se det som att man blir väckt och drömmen är borta? Nåväl, jag är den typen av människa som blir en aning svår att handskas med när saker jag bestämt eller planerat går i stöpet. Så igår då när jag fick samtal mitt på dagen ”att man tyvärr inte kunde visa huset idag” då blev jag så besviken o butter att jag tappade fattningen helt. Jag som längtat så, stackas mig. Men jag förstår ju att de inte vill visa när de som bott där inte kommit ur med alla saker och städat efter sig ennu, de skjuter det framför sig hela tiden.  Flyttat har de gjort men inte tömt helt. Även om jag inte bryr mig om hur de ser ut vad de gäller ordning o reda idag, för jag förutsätter ju att det är det den dagen jag i så fall skulle överta. Så, ja nu vet jag inte alls när de igentligen tänker visa upp gården för mig, jag får helt enkelt sitta här och dingla med benen och vänta tills de ringer. Jag var ivarjefall förbi häromkvällen och konstaterade att huset är enormt stort, de lös i alla fönster och jag såg liksom hur min plånbok fick stora hål. Men innan jag säger JA eller NEJ eller ens börja räkna på möjligheterna VILL JAG SE HUSET FRÅN INSIDAN.

Frågan är bara när de ska bli av – förhoppningsvis innan jag tröttnar på att vänta. Jag hatar att vänta.  *ler*. Fast man brukar ju säga, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.  Om de nu är något gott – de vet jag ju som sagt inte. En god utsida kan ha en hemsk insida.  Precis som en hemsk utsida kan ha en god insida. 


 
För övrigt medlade jag mellan några grälande ungar igår. Jag förstår inte varför ungdomar träter om små ( i mina ögon) bagateller. Kanske var man så där själv. Jag gillar inte konflikter och andras konflikter vill jag definetivt inte delta i, okey lyssna och ge små råd men aldrig ta ställning.  Ja de ordnar väl upp sig hoppas jag för några separationer vill jag inte ha i familjen.  Ikväll ska vi på födelsedagsfest, det är en av svärdöttrarna som fyller år.  Såg på nyheterna att det är full vinter uppe norr, brrrrr…snö!! Här är bara blött, så nu ska jag ut med hunden och plaska lite i vattenpölarna, tur man ha hund så man inte bara kurar ihop sig i någon soffa och är onyttig i regnet…*ler*. aftonbladet.se har snöat fast på torsdagen, varjefall på min dator. Knepigt men sant.  

Trevlig Helg!!
  


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

heeej gumman..jag missa dig igår..:(
men nya försök kommer..tja det låter som jag..har inget tålamod heller...men...ähh..du vet ju..kloka kvinna som du är..tjafs mellan ungar är öken..huhhh...kramar om dig denna Lördag där jag springer mellan städning och tvätten..kraaaam

Postat av: Lillatanta

ja du fy när planer går i stöpet sånt får mej sur med.Särskilt en sådan spännade och rolig grej som att kolla in en gård som kanske ska bli sin egen.Nä då skulle jag no inte ha tålamod alss.Hoppas att bråket är avslutat mellan ungdommarna,ja jag vet inte om de bara är de som bråkar om små saker ,gäller nog många av oss så kallade vuxna med.hoppas de bara hade en dålig dag och att allt är glömt nu.kram till dej i din vääääääääääääääääntan

2006-10-21 @ 17:14:52
URL: http://lillatanta.blogg.se
Postat av: Annika

Men men....ååååå va kul det låter! Jag hoppas verkligen att du får komma så snart som möjligt och titta...Jag kan förstå din längtan så där är jag också när jag ser fram emot vissa saker...Man är förväntningsfull och hoppfull och så tar det tvärnit. Kanske jag borde lära mig ta det lilla lugna ibland...men det är rätt svårt när man är så upprymd...*fniss* Jag hoppas att de tömmer stället på sina prytlar så du får reda det var värt att vänta på...*håller tummarna*
Ja små saker kan bli stora...dumt nog...hoppas att det löste sig för dina "ungar"...
Jag har precis varit hos min syster i Gävle...de dagarna är förbi som vi grälade om de små sakerna i livet...ja fast man vet ju inte...kanske de återkommer...eller? Näää...ibland får man helt enkelt lägga ner när man inte kommer överrens...eller använda sig av ordet..Förlåt...
Hm..ja, jag skulle ju bara önska dig en riktigt trevlig helg...men det verkar som jag var rätt pratsugen idag...*fniss*

Ha det gött...
Kram kram..

2006-10-21 @ 21:26:38
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Anna-karin

tassar in...och viskar..*nej jag hör inte till en av dom som har det strömlöst..jag har ström men inte i batteriet som finns inne i mig för tillfället..så jag vilar..vilar..och vilar...kramizzar till världens bästa....

2006-10-22 @ 10:37:32
URL: http://anna-k67.spaces.live.com
Postat av: Ella

Å vad spännande med nytt hus eller snarare gård! Jag förstår att du inte är glad för att få vänta, det skulle inte jag vara heller i den situationen. Jag håller tummarna för att du inte blir besviken på insidan.

Tack så mycket för dina gulliga kommentarer i min blogg.

2006-10-22 @ 12:27:51
URL: http://livetefter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback