Vad då sova?!

Måndag morgon…la la. Ja klockan är strax före 05.30 och jag har varit uppe några timmar redan. Vaknade vid 2 och det var lögn att somna om igen. Eftersom jag tillhör de som alltid somnat som en klubbad säl på kvällarna och sovit gott hela nätterna blir man lite konfundersam när man nu två nätter i rad vaknat i tidigt tidig otta och inte kunna somna om. Igår vaknade jag av att de kom ett SMS från sonen i Australien vid 3 på morgonen. Sen var jag pigg, steg upp, var ute med hunden och åt en smörgås. La mig en stund igen o lyckades somna en halvtimme. Idag vaknade jag tidigt igen, inte av SMS utan av mig själv och idag kunde jag omöjligt somna om igen. Kanske är det för mycket nu. Kanske tänker jag på sonens som jag vet ska vara på väg hemåt någonstans över världen, men jag vet inte vilket rutt de flyger, vet bara att de beräknade vara i Göteborg idag framåt middag. Mina SMS till honom går inte fram och jag har inte hört ett ljud nu på ett dygn. Vet att de måste mellanlanda någonstans mellan Sidney och Sverige och då borde han sätta på mobilen, men så är tydligen inte fallet, kanske har han batterislut.

  

Nu ska jag åka till jobbet, jag lär helt garanterat vara föst där idag, så gäller det bara att hålla sig vaken hela dagen.

 

Trevlig Vecka Alla…fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

tassar in och hoppas att du orkar med dagen efter så lite sömn..vill förklara min text jag la ut igår..för den kan visst misstolkas..jag markerar till alla dom som ser på mig och tror sig kunna mig..
Jag markerar till dom som inte visar respekten till min person..
det är dom som tittar ner på mig när jag är i mitt gathörn..
det är dom texten är till..det finns människor somhar behov att sätta sig på en..det gör ont..hoppas att du inte tagit åt dig eller något sånt för det är det sista jag vill..lämnar massor av kramar..

Postat av: Paula

Va skoj att sonen är på hemväg! Resan blev väl inte riktigt vad dom trodde? Ska han söka jobb nu? Vad har han för utbildning?
Såå trist att höra att dom förra hyresgästerna försöker smita undan sitt ansvar! Det är väl typiskt? Du gör väl det enda rätta med att städa inomhus själv, så du vet att det är ordentligt gjort men så ska det ju inte behöva vara! När man hyr bostad av kommunala bolag då kommer dom ju och kollar slutstädningen, o är den inte ordentligt gjord så får man böta!
Jag skulle gå omkring som en zombie om jag inte hade sovit, men du ska se att plötsligt en kväll, kanske redan idag, somnar du ovaggad!
Kram

2006-11-27 @ 11:33:04
URL: http://paulaz.se
Postat av: Gunnar

Hej
Ja nog för att man var bekymrad många gånger när barnen var små.Men nu när man knappt vet i vilket land dom är så är det inte mindre oro.Samtidigt som det är kul att dom får uppleva så mycket.
hälsn
Gunnar

2006-11-27 @ 14:38:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Disa

Oj,,förstår din oro..
Skulle nog känna likadant.
Hoppas du får sova bätre inatt då, när sonen är hemma igen :)

Jag röjer och rensar här jag med,,,städat ur källaren på div ting.
Lite tid vid datorn blir det.
ha det skönt
kram//Disa

2006-11-27 @ 15:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback