Tisdag.....((nerver)) o sånt.

56582-96

Idag är jag som igår, fast idag har jag två omlägg på halsen o lugn!!!

Igår….
På darriga ben kom jag fram till lasarettet, hade jagat upp mig själv hela dagen.
Lätt irriterad på landstinget som missat de här med parkeringar, cirkulerade runt i säkert 20 minuter innan de slog mig att avdelningen jag skulle till inte låg i huvudbyggnaden och dit jag skulle fanns parkering utanför dörren som man kan ställa till det för sig själv i uppjagat tillstånd.

Hissen upp till 6:e våningen, ringer på klockan till Op och så är jag inne, nu finns ingen återvändo. En trevlig läkare kommer och presenterar sig och jag visas in i ett rum. Så får jag en grön duk över ansiktet och några stick i halsen. Sedan går allt mycket fort och jag ligger där och funderar på:
Varför har jag jagat upp mig för detta, jag kände ju knappt när de la bedövningarna och av själva operationen kände jag absolut ingenting. 25 minuter så var allt över. Två plåster på halsen e de enda som syns. Har en pytteliten förändring i ansiktet också, men i samråd med läkaren bestämdes att jag skulle vänta med de snittet till hösten, lite svårt att skydda sig mot solen nu. Men nu vet jag hur lätt de går så nervös behöver jag inte vara nästa gång. Läkaren tyckte att de så snällt ut, men det går endå iväg på provtagning så jag hoppas de är som han sa, helt ofarligt. Om en vecka ska stygnen bort.

På kvällen var vi hos Gitte och rände runt i skogen med hundarna som vanligt.
Sedan satt vi på hennes altan och drack kaffe i kvällssolen o bara njöt. Körde en runda ut till sonen och hämtade hem mina koppel jag glömde där i helgen. Där ute var de full färd med vedklyvning, blev trött bara av att se högen. Satt i telefon o tjattrade med en kompis en timme om ditt o datt och bestämde oss för att ta lördagen på stan tillsammans.

Träffade grannen som nu är frisk igen.

Sen somnade jag helt ovaggad.

A






Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Vad glad jag är att det gått bra. Vad det nu är du gjort.
Ha nu en fortsatt bar dag, och en bra vecka!
Kram mammaanna

Postat av: Amaltea

Oj då....men tur att det gick så bra då...tänk vad knasig man är många ggr. Man går och tuggar på oro så länge i förskott...för något som kanske inte alls händer....

Jag har varit inne dåligt på Spacen nu...för fint väder liksom....så mycket man vill göra...

Ha en skön fortsatt vecka ( i morgon ska jag till doktorn, och få kortison sprutor...bävar lite...men vad sa jag just...nej ok då....väntar tills i morgon med oron då ;-)

(((kram)))

2006-05-11 @ 00:31:58
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback