Tänd ett ljus......

56582-6356582-63
Jag satt här med solen i ryggen och tänkte:
Har vi myndighetsmissbruk i detta landet? Har vi yttrandefriheten kvar.
Och var gränserna för massmedia och hur jobbar de?
Sedan sa jag till mig själv…NEJ ge dig inte på detta för de har du inte tid med nu och ingen skulle orka läsa för de skulle bli dagens längsta blogg.

Men jag kan ju säga så här:
Ja jag har själv råkat ut för de här med myndighetsmissbruk, då när jag blev anmäld för vanvård av hund & när myndigheter lämnade ut min adress för en helt annan människas handlingar och lät mig lida och ta massa skit. De med hunden har jag dock gått vidare med, jag kan helt enkelt inte släppa det.

Yttrandefriheten finns kvar, så länge vi inte säger något olämpligt??

Massmedia de skriver nog så länge ingen säger stopp. Jag menar de skriver om allt o alla och ger oss ofrivillig inblick i de mesta, men hur mycket ska vi tro på?
Jag var själv ett hett stoft i tidningar o TV en gång när jag som ordförande kallade till ett hett möte och fick en hel bygd på fötter. När jag sedan läste i tidningen om de hela, så stod de ju inte precis vad jag sagt, om jag sa 22 ord så stod det 2300 ord.  Under den perioden kom jag varjefall fram till att jag tycker otroligt synd om alla kända människor som ständigt är jagade av massmedia. De hittar en precis överralt, de tar reda på allt, ja de är rent hopplösa och man blir otroligt trött. Från att ha varit en anonym tjej blev jag plötsligt en offentlig person som alla kunde läsa om och se på bild i tidningar, höra på radion och se reportage på TV. Helt sanslöst.  Det behövs inte mycket för att massmedia kan göra stora rubriker och historier.

Så är jag lite fundersam på de här med att offentliggöra brottslingar med bild o namn i media.
Exempelvis. Hagamannen – han fanns med bild i massmedia innan han erkänt.
Lik så var de med Anna Linds mödare.
Nu är Bobbys förövare på tapeten varje dag. En fruktansvärd historia den värsta jag läst tror jag, man får ont i hela kroppen av de som hänt denna lilla oskyldiga varelser. MEN hur kommer de sig att man inte hänger ut de två som ”är på sannolika skäl misstänkta för hans död”. 
Om man nu ska hänga ut brottslingar med namn o bild så är väl dessa de som borde hängas ut mest. Han som blev dömd för mord i Högsby på sin systers fästman som han hällt kokade olja över mm innan han dödades, de fick förbli anonyma.  Är de månne tro brottslingarna själv som väljer om de ska hängas ut eller inte, eller varför drabbar de bara vissa? En känslig fråga kanske….

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

mm..håller med dig fullständigt gumman..det är så fruktansvärt..och man får så ont i själen när man läser det..men jag fastnar alltid i " hur sjutton tänker en människa som gör så?? och hur kan man bara leva med sig själv??"...jisses..ja tack jag följer gärna med dig på fest..kraaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback