Söndag o Mors dag

56582-106

Jösses vad trött jag är
-har detta verkligen varit min dag?  (var uppe för länge i natt och steg upp för tidigt idag på morgonen) Ja de har de ju eftersom jag är MOR till en hel dröse Underbara ungar och idag har de alla med respektive varit hemma och ätit god mat hos mamma och fått jordgubbstårta. Jag fick fina växter, presenter och lotter. De e som att fylla år ungefär, ja de e nog så, man har två födelsedagar per år helt enkelt. Antar att alla blomsteraffärer gjort stora förtjänster idag lika så affärsinnehavarna.

Min egna mamma har jag bara talat med på telefon. Hon kommer till mig och någon vecka då får vi fira så de står härliga till. Hon bor ju en bit bort, eller rättare sagt, de e jag som bor en bit bott, jag lämnade ju min barndomsbygd för si så där 26 år sedan. Sedan pappa gick bort för några år sedan så kommer alltid mamma och bor hos mig någon vecka då och då. De e mysigt. Bör kanske tillägga att min morsa är piggare o allertare  en vad jag själv är…*ler*. Vi är inte speciellt lika i sätt o sinne men vi har en gemensam nämnare, vi är båda shoppgalana och hon är världens underbaraste mamma, om jag är det? Ja de får man väl fråga mina barn.

När jag var liten fanns BARNENS DAG, men den kan jag inte hitta i almanackan längre, någon har tydligen skrotat den. Jag minns de var på sommaren och då kom alltid tivoli till stan och dit gick man och hade en trevlig dag, när man kom upp i 14 årsåldern gick man utan föräldrarna och då började man också titta på de söta tivolikillarna. Ja de var på dinosauriernas tid de, nä, nu ska jag inte sitta här och bli sentimental. Vad de anbelangar mina egna barn så hade de barnens dag varenda dag. De har alltid kommit i absolut första hand i mitt liv. Har man skaffat dem ja då ska man se till så de får de bra också, med massor av kärlek o omtanke.  

När så alla barn åkt till sitt for vi till skogs med hundarna. De var redigt lerigt och gäggigt idag, de har ju regnat från och till i flera dagar. Men friskt o skönt var de och skönt att komma ut en stund efter all mat och andra onyttiga saker man stoppat i sig under dagen.

Men nu ska jag faktiskt sätta mig rakt upp och ner och bara vara….

A





Kommentarer
Postat av: Disa

Hallå :)
Jasså ,,du har blitt uppvaktad,,
Önskar jag blev det nån gång...
Det kommer väl,,,i nästa liv kanske ;)
Men det låter gott att du fick en sån fin dag iaf.
Hoppas idag blir lika bra.
kram//Disa

Postat av: Amaltea

Hej hej Anki ...jag har inte kommit in på mitt space på flera dagar ...spacet eller uppkoppling eller båda delar..ingen aning ...segt segt segt och IE bara dör ner ...

Tack för dina hälsningar och för ditt långa inlägg i min blå gula debatt ...bra talat ...

vi fortsätter *viftar lite med flaggan här * och ler ...

tack ...och kram

2006-05-30 @ 22:14:59
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Amaltea

Hej hej Anki ...jag har inte kommit in på mitt space på flera dagar ...spacet eller uppkoppling eller båda delar..ingen aning ...segt segt segt och IE bara dör ner ...

Tack för dina hälsningar och för ditt långa inlägg i min blå gula debatt ...bra talat ...

vi fortsätter *viftar lite med flaggan här * och ler ...

tack ...och kram

2006-05-30 @ 22:14:59
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback