Sköna Maj...................

56582-69
La laa, la lla…sköna maj är nu kommen!!
Första dagen vet i tusan om den blir så skön, alla grå trista regnmoln ligger fortfarande som fastklistrade över mitt hus, men jag ser långt där borta i horisonten börjar de ljusna,,,så i veckan blir de kanske sol.

Tyvärr följe de där molnen med när vi gick till skogs, så vi blev lika dyngsura och frusna som igår. Undrar var alla droppar kommer ifrån, de verkar inte ha något slut. Hostan o snorandet hänger envist kvar, men de ger sig väl, jag försöker gå ifrån det och skaka de av mig, men som många andra ska väl även jag drabbas av envis förkylning någon gång och stå ut med den.  De finns alltid de som har de värre så man ska inte gnälla. En liten förskyllning är ju inget att riva världen för.

Igår tog jag det så där jättelugnt som man bara kan göra, det enda jag tog till mig var rapporten från vännerna som kämpade tappert att få eld på brasan…*ler*, ja de e ju inte lätt i ösregn. När andra säkert åt sin Valborgsmässomat satt jag på köksgolvet och borstade pälsen på hunden. Därefter intog vi tillsammans vitlöksbröd och räkor uppkrupna i var en ende av soffan. (( Bortskämd hund..nej nej inte alls)
Tänkte då och då på ungdomarna som var ute på Valborgsfirande. Men de e så stora så de går ganska lugnt till väga, men de kan jag hända massa skit endå.
.

Min miste höll på att skrämma livet av mig inatt. (han bor ju inte här) Jag vaknade vid 12-tiden och såg att någon stod inne i klädkammaren som ligger rakt över mitt sovrum, första tanken var –släpper hunden in folk här?? Nåväl när jag gnuggat ögonen lite såg jag att de var lilleman. Och hallå, vad gör du i min klädkammare mitt i natten? Tjejens mobil hade lagt av, så han var och hämtade sin gamla som låg där inne. Jaha, där ser man. Han var på väg hem, hon hade jobbat och hämtat honom där han var på fest när hon körde hemåt.

När den andra (han som bor här) kom hem har jag inte en aning om, för jag hörde inte när han kom, men han körde ju så han var på en extra lugn tillställning. En har jag nere i Lund hos vänner, han är mammas mest festglada prick men dock 24 år gammal så man jag förutsätter ju att han vet vad han gör. Fick ett SMS på förmiddagen ifrån honom att allt var lugnt o fridfullt med dem. Den största med sambo var ute de vet jag, den näst yngste var hos sambons föräldrar så jag tror jag har full koll på att alla är i gott förvar idag. Brukar inte beskymra mig speciellt när de är ute, de är lite svårt att hålla koll på sånt när de inte bor hemma längre. Men lite koll på dem har jag endå, vi träffas ju så ofta så jag får ju alltid veta var de har för resplaner o sånt. Peppar peppar så har jag aldrig haft några bekymmer med ungarna när de varit ute under sin uppväxt.

Enligt tidningarna så har Valborgsmässofirandet gått ganska lugnt till runt landet. Det hade hänt ett knivdåd i Blomstermåla, verkar vanligt att vissa människor bär omkring på knivar nu för tiden när de e ute och festar.  Klimatet i landet hårdnar. Tyvärr.
Trist att sånt där ska behöva hända.

Jaha, nu knackar det på dörren –vem kommer på besök tros!!
.

A







Kommentarer
Postat av: Paula

Jamen vem var det då? Hihi det får du berätta nästa gång om du vill... Vi har ju tre av barnen i Stockholm o de är i åldrarna 19-26 men försöker tro att inget ont ska hända dem...det värsta är ju när dom inte själva kan påverka vad som händer i omgivningen när dom är ute. Vi käkade också räkor igår men hundarna fick inte en endaste stjärt...för dom tog katterna istället! Hundarna fick nöja sig med leverpastej...vadå bortskämda, vem skulle kunna tycka så! Ha en bra vecka/Kramiz

Postat av: Anna-karin

hej gumman..jo det var väldigt lugnt hos mig valborg förutom att jag var arg på tonnisarna som druckit en drink..hem med dom och i säng..E grät över pojkvännen..den andra bara suck..och idag har jag härjat med trädgården för fullt så att jag har ont överallt..men det är okej med den smärtan när man får de fint runt sig..kram gumman..

2006-05-01 @ 20:34:58
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback