Så .....eller

56582-102

Så har då en lina till vårt bredband gett vika inne i stan, vilket innebär att vårt Internet går i snigelfart som på den gamla goda tiden när man körde med modemuppkoppling. Man laddade en sida och gick för att dricka kaffe under tiden som sidan kämpade sig fram på skärmen. Nåväl, jorden går ju inte under för detta, de e bara att fortsätta dra i tuggimitangenterna och hoppas de fixar till felet så snart de kan. (ja de är jag säker på att de gör, man tror ju gott om allt o alla).

På tal om gott. Så har jag nyligen gått (med å), hunden och jag har gått längs landsvägen ikväll, trist men nödvändigt, en hund ska ju kunna vistas/gå/vara i alla miljöer helst. Varjefall min, sen är de ju upp till var och en. Därför går vi då och då långa promenader längs landsvägen och håller på att blåsa i diket när långtradarna kör förbi oss. Men för att de inte ska bli allt för trist ta vi en roliga, mindre och ej asfalterad väg hem. Ombyte kan ju och förnöja. Dessutom fick vi underbart väder på vår promenad ikväll.

När jag var på Lidel här om dagen köpte jag en påse kex, och en sak är säkert, sånna ska jag aldrig mer köpa.
Jag öppnade påsen och tog några. Mmm de var så goda att jag gömde undan påsen för att inte riskera att någon hittade den och åt ur den. Ja, sen tog jag fram den igen, de går inte att sluta, de e så goda. Oh, ja jag skäms men ikväll tömde jag den helt o hållet.
Ska aldrig mer köpa dem, för så snart man öppnat påsen är de kört, man äter tills de e slut, magen stor som en fotboll och man mår allmänt dåligt av alla kalorier och annat gojs man fått i sig som därtill satt sig runt midjan.
Dessa vidrigt goda små kex heter: ”Haselnussrllchen” ja de e tyska. Var Ni gör, köp dem inte!!!! De säger bara vipps så har Ni stoppat i Er 400 gram. Hur nyttigt är det på en skala?

Jag blev så sugen på kaffe där i början när jag skrev kaffe så nu ska jag nog gå och dricka lite kaffe.
Sen ska jag ha lite kroppsvård och plocka lite med mitt hem. Kolla så tvättmaskinen står kvar i källaren, om den gör de ska jag stoppa i lite kläder i den. Ja lite nyttig får man försöka vara då och då.
Sen ska jag lägga mig till rätta och läsa min nya tidning jag fick på posten idag. Koppla av, varva ner……!!

VET NI OM ATT KVINNOR OROAR SIG FÖR FIGUREN VAR 15:TONDE MINUT. Va, e de så verkligen? Jag läste de i en tidning fast jag vet inte redigt om jag ska tro på det, för jag är ju kvinna och jag tror bara jag tänker på min figur en gång i halvtimmen.
Oftast ganska mörka tankar…nja sånt är livet.

Nästa vecka ska jag ha semester, DÅ BLIR DE FINT VÄDER, bara så ni vet. Börja faktiskt längta lite efter några dagars ledigt.

God afton internetvärlden.

A



Kommentarer
Postat av: Annika

Ja hasselsnurrarna ska jag passa mig för. Har hört att människor är "programmerade" att äta tills det tar slut...tror det ligger lite i det faktiskt...;-)Vilket barn har inte fått höra att man ska äta upp det man tagit till sig?
Att vi kvinnor tänker på figuren är väll ganska klart...men var 15:e minut...nje stämmer nog inte heller på mig...men det är nog tyvärr alldeles för ofta...
Och det är klart att jag intresserar mig för din internettuppkoppling när du var så gullig att ta dig tid och sega dig in hos mig för en kommentar...hoppas de får ordning på felet snart. Men tänk vad fort man vänjer sig vid att det ska gå fort och "smärtfritt", på modemets tid kanske det var bra...ja ur stress-synpunkt sett...eller ja...finns väll för och nackdelar med det mesta...
Oj vad jag babblar på...hihi...
Önskar dig en skön sömn och en trevlig morgondag...
Kram
Annika

Postat av: anki

har ju inget över flödigt på min kropp däri mot så är jag en sådan som försöker få lite mer kött på benet. träning och så har jag hört ska vara bra, man bygger ju upp musklerna och får då lite mer på kroppen. hihi jag var lite glad nu för jag har gått upp 2kilo och en vän på jobbet har gått ner 20kilo, hon var lika glad som mig. väger inte så mycket. 171 lång och min vikt nu är 56kilo, många problem åt båda håll tror jag. inte många som tror att jag fött fyra barn, men nog tänker man på hur man ser ut lite då och då.
kram på dig från den andra Anki

2006-05-30 @ 09:01:40
Postat av: Disa

Ja,,,jag säger ju alltid att ombyte förnöjer ;)
Att kvinnor orroar sig var 15 min för figuren kan inte stämma...
Jag bryr mig aldrig annat än när jag inte kommer i byxorna jag hade för 3 år sen och aldrig använder :/
Vilket innebär,,
Jag bryr mig inte alls :D
HA det gott
Disa som rullar snöbollar :D..(inte då..men nästan)

2006-05-30 @ 09:58:05
URL: http://spaces.msn.com/disaed
Postat av: Paula

Oj vad flitig du varit med pennan, medan en annan har hasat runt o gjort allt möjligt annat! Nu har jag läst ikapp, gråtit en skvätt över kattstackaren och glatt mig åt det underbara fölet! Har nog aldrig sett ett så ungt föl någon gpng!
Våra jyckar fick sig också en omgång i helgen, vi åkte runt bland byarna här och gick byavandringar i koppel! Det är dom ju inte längre vana vid, bortskämda som dom är av att få gå lösa hela dagarna (o nätterna också vid behov!) Och oj va trötta dom var nästa dag... Igår var vi ute på kalhyggena o plockade murklor medans åskan gick o haglet störtade ner på oss, idag rör dom sig inte ur fläcken...haha så det kan bli. Ha det gott, kramiz

2006-05-30 @ 18:09:14
URL: http://www.paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback