Mitt i veckan...är de Onsdag

56582-96
Igår var dagen, när de som skulle inte blev och allt blev som de inte skulle!!
Mitt lilla ben:
Jo doktorn han fick jag kontakt med då och han vill se benet (inte mig, så jag hakade av de o skickade de med bussen) skämt o sidor. Nej jag fick en tid på eftermiddagen o for så iväg. Han blev tveksam, misstänkte en propp. Så jag fick remiss till lasarettets akutmottagning. Där gjorde man en redig besiktning av lilla jag.

Dåligt blodvärde, högt undertryck. Brukar jag ha de? Njä, de tror jag inte sa jag, sånt kollar man ju inte varje dag precis. Detta skulle då utredas av min lilla läkare senare. Nåväl enligt blodet så var de ingen propp och nu kom frågan om skärl rönken. Pust, men de var alldeles för sent på kvällen för att genomföra. Efter samspråk o eftersom proven inte visade på propp beslöts att avvakta och se. Möjlig blödning i benet, var jag idrottskvinna….jnäää, inte precis, de vill jag ju inte påstå, visst händer det att jag SER på idrott, men de kan man väl knappast få blödningar av, eller?!  Så jag fick åka hem igen och utredning ska fortlöpa om inte benet håller sig lugnt den närmaste tiden ska rönken göras. Vad jag gjorde på kvällen är väl då uppenbart, jag tillbringade den hela på akutmottagningen, klockan var 22 innan jag var hemma igen.

Igentligen skulle jag varit hos frissan denna kväll och gjort mig i ordning i håret, de fick jag avbeställa så idag ser jag ut som igår, får fixa de en annan kväll. Man ser ju inte värre ut en att man fortfarande kan gå ut!!!

Upptäckte något på lasarettet. Förut var alltid läkarna äldre en mig själv, nu har de vänt och de är mycket yngre, rediga små pojkar…*ler*. Skojade med en sköterska om de som sa: Ja du, nu är de bara uppförsbacke. Men hallå, så får man ju inte se det, livet börjar ju efter 40!!

SÄG VAD NI VILL, MEN VÅR SJUKVÅRD ÄR BRA, varjefall har jag alltid blivit bemött på ett bra sätt
och blivit väl omhändertagen.

Nu tar vi tag i dagen…..

A




Kommentarer
Postat av: Dan från Lidköping

Hej vännen!

Jasså, du tror inte jag kan knäcka en politiker.
Skulle jag vilja lägga ner tillräckligt mycket energi, så kan jag få vilket företag eller myndighet på knä. Att det sedan tillträder en ny odåga, kan jag inte göra mycket åt.

Gillar du inte dagens pianomusik, får du skriva vad du vill att jag skall spela för dig idag, så lägger jag in den i e.m. om du lovat sjunga kareooke till den.*ler*
Ha en bra dag

Den oskyldiga kramen och likaledes mjuka kindpussen skickar jag med.

// Dan

Postat av: Marie

Hej...jo bra sjukvård har vi...det gäller bara att få tilliten också...att tro att saker och ting blir bra...tankens kraft är enorm,vi blir vad vi tänker! Livets uppförsbacke..?? Hmmm nej, fy fasen..vet jag då inget om :-))
Carpe Diem
Marie

2006-05-18 @ 12:11:42
URL: http://spaces.msn.com/ozzyboss/
Postat av: Turisten

Så fort jag läst ditt meddelande i morse ändrade jag musiken.
Har inte fått något svar vad du vill höra, så du arbetar väl fortfarande antar jag.
Kom ihåg att turisten liksom kunden alltid har rätt.

Var rädd om dig.

/Dan

2006-05-18 @ 16:15:38
URL: http://spaces.msn.com/dannes1053-sweden
Postat av: Anna-karin

tassar in..kryper intill säjer inget bara lutar mot dig..njuter av att du finns..försöker att andas i takt med dig..försöker att räcka till..
blundar och känner din rygg...kraaam...min goa Anki...

2006-05-18 @ 19:09:30
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Anette lillatanta

Kommer in och kramar om dej så här i vår kvällen.Det är kallt i dag så en värmande kram kan gå åt.Varit dålig på besök legat på sjuk hus i omgångar på grund av hjärtat men i dag ville jag hälsa på just dejSer att du också är dålig så nu kryar vi på oss.
Kraaaaaaaaaaaaaaaam

2006-05-18 @ 20:51:15
URL: http://spaces.msn.com/lillatanta/
Postat av: Amaltea

Men det här låter ju inte kul...vad katten är det då ???

Men du med...Krya på dig ;-)

2006-05-19 @ 01:14:04
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback