Lördag sköna fridfulla lediga lördag!!!!

Så var de lördag. En ganska skön dag, eftersom man får sova till de på
morgonen, inget
stress och kollande på klockan. Man är fri o kan sova tills
man vaknar alldeles av sig själv
och är utvilad. Ingen tupp som galen,
min tupp har galförbud på lördagar o söndagar.

Fick en broschyr med reklamen i går, där man kunde vinna kryssningar till Polen.
En ganska rolig
tävling för alla vann! Jag brukar åka en tur till Polen varje år
på sån där kryssning. De e ganska kul
att samla ihop några kompisar och göra
en fest o trivseltripp fram och tillbaka på vågorna de blå.
Ja man kan ju åka med sin kärlek också, de har jag med testat och de var lika kul.
Så om någon annan är sugen gå in på
www.stenaline.se/masjakten och fixa en gratistripp.

Idag har jag varit stan och handlat tårtbotten, jordgubbar o sånt där man ska ha
till tårtan i morgon.
De e ju mors dag. Personligen tycker jag den där dagen är löjlig
och de är inget jag firar speciellt.
min mamma är min mamma alla dagar och de är
 jag för mina barn också. Vi ses och äter
och bryr oss om varandra året om,
de behövs inga särskilda dagar till det. De som tjänar
mest på detta är väl köpmännen.
Alla presenter som ska till o blommor, en del gör ju
verkligen den här dagen till
ett jättejippo. Här blir de som vanligt för mina ungar kommer ju
hem och äter på
söndagarna endå, fast i morgon ska jag bjuda dem på en bit tårta också.
För jag vet inte redigt hur jag uppfostrat dem, men de verkar som de ser 
morsdag på ett
annat sätt en jag. De e lika dant på födelsedagen, ja min alltså.
Jag säger alltid, vi hoppas
över den, men de vill inte de. Jag tycker om nu mors dag 
ska firas så ska den firas för
mor och inte de andra.
Dvs far kan ju då ta och ta hand om alla barnen, fixa middag
och god efterrätt
och låta mamman ta de lugnt och bara vila hela dagen. HUR MÅNGA
FIRAR MORS DAG SÅ???? Intressant fråga…*ler*. Så var de aldrig hos oss
 när mina
barn var små, så därför bestämde jag mig för att hoppa över den där dagen,
för den
innebar i praktiken att jag fick mer att göra istället. Lite finare middag, efterrätt,
massa disk osv…..Nu är ju barnen stora och som sagt, de kommer endå. Och jag har
sagt ”vi gör som vanligt, middag hos mig”, inga presenter – fast jag vet, de lyssnar inte
kort sagt, de e något sprul i uppfostran där!!

56582-105

Så alla Ni pappor
som har (små) barn, gör morgondagen till MAMMAS dag, inte Er och barnens.

Ja i stan var jag en runda ja och drog några varv i mataffären. Sen fortsatte
 jag till 
M en av mina väninnor. Hon hade blivit tjock nja lite rund om magen,
frågade hennes
lillkille om mamma möjligen åt kroppkakor varje dag.
Nää, sa han hon har en baby
I magen. (jo jag visste de) men man får skoja lite
med de små. Han ville ha en
lillasyster sa han, så han fick ha sina bilar ifred.
Men han blir nog nöjd var de
en blir. Lagom till jul ska han bli storebro själv är
han också född i dessa dagar runt
julen.

Lämnade hem varorna sedan for vi till Gitte och drog till skogs med hundarna.
Tänk de
var fint väder också, sol o varm. En redigt skön runda.

Nu har jag fixat lite ätbart för Ikväll kommer en gammal väninna,
nja dvs vi har umgåtts i evigheter, men träffas nu mera bara då och då
och ikväll är det då!! Sist var vi hos henne så ikväll blir de hos mig
eftersom vi inte ses så ofta (vi bor 600 meter ifrån varandra) har vi mycket att
prata om när vi ses, så kvällen blir nog sen. Våra äldsta ungar har vuxit upp ihop
och är fortfarande kompisar.

Så internetvärlden nu tar vi lördagskväll.

A







Kommentarer
Postat av: Nallemamma

LONG TIME NO HEAR!!! I*M BAD I KNOW!!!! I'm sorry!!!!
Hoppas att Du har blivit firade eller ska bli de!! Jag blevbjuden på MC tur och midda på Cajutan i Hällevik ida!! fisk e gött!!!
Kramixxxxxx
Nallemamma

2006-05-27 @ 19:42:54
Postat av: Jenny Udden

God morgon! Får börja med att säga: Vi måste på shoppingtur! Inte kan jag gå runt och ha de vackraste skorna... du måste få ett par egna!
Mors dag.. ja, här uppmärksammas det inget speciellt.. det blir bara en ny mobil till mor (Jag), en cd med celine dion och naturligtvis en trisslott... Så vi firar inget... Hihihi, nej, allt inhandlades nu i dagarna, så då säger vi " det blir en bra morsdagspresent". Då känns ju allt lite lättare! Bamsekramen på din dag! // Mor Udden

2006-05-28 @ 07:32:37
Postat av: Disa

Ha en skön morsdag du med :)
Kram//Disa

Postat av: Anki

hej Anki
jag fick en go kväll med lite vin och lite cider, drack inte mycket så kvällen blev bara trevlig och mysig med mina vänner. uppe med tuppen klockan 8, men så är det ju när man får sova vaknar man ju extra tidigt. är pigg så ingen fara, hihi. medelålderskvinna fick jag höra av en läkare så... tja, jag känner mig som 27 som jag tycker är en lagom ålder, eller vad tror du?
morsdag är det ju nu så det jag väntar mig är liljekonvalj plockade från naturen av mina barn, ska själv plocka till min mor för det är lite av vår grej varje år. tårta, kaka och kaffe sätter pricken över i.enkelt men festligt är vårat motto.
kram på dig och ha en härlig dag

2006-05-28 @ 09:10:06
URL: http://spaces.msn.com/newbornsweden
Postat av: Monica

Tack för titten .. hoppades du hittade något om John Blund.

Min äldsta dotter (24) undrade om hon "behövde ha dåligt samvete för att hon inte hann med att fira Mors Dag" ... Nej, absolut inte, vi träffas så ofta och jag är bara tacksam över att hon klarar av att plugga och jobba samtidigt och har ett eget liv ... och vi äter redan alldeles för mycket bakelser när vi träffas.
Och jag håller med ... ska det firas Mors Dag ska det också vara MORS DAG!
Hoppas du får en skön söndag!

2006-05-28 @ 11:14:38
URL: http://spaces.msn.com/emolofsson59/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback