Lör


Idag var de ”kvinnomässa” i Karlskrona. Nja de var en mässa med smink, damkläder, plastburkar, kryddor, växter, massage, modevisning osv, HUR MÅNGA MÄN får man med på sånt? Därför kallade  jag det för kvinnomässa fast igentligen hette det nog mjukmässa eller nått tror jag, Hur som helst så var vi där. Jag en av sontjejerna o  min granne. Och faktiskt så såg vi 2 män, eller ädla äldre herrar kan man kanske snarare säga. Ja de fanns mycket att titta på och även köpa, men idag nöjde jag mig ”nästan” med att bara titta. Ett litet smycke, som slank med hem var allt, inget jag ska ha själv men jag köpte det som present för att det passar som handsken på handen till personen som ska få det. Alltid kul att ge.

Vi avslutade stadsrundan med en sväng på Maxi. För igår rensade jag ur mitt kylskåp och de blev nästan tomt, varför jag såg mig nödsakad att fylla på det lite idag. Med tanke på hur rent otäckt bekväm jag kände mig idag så köpte jag en färdiggrillad kyckling, potatiskrocketter o lite sallad till middag, med det mättade jag fyra små magar. Om jag BARA tänkt mig för lite kunde jag köpt pappers tallrikar  också så hade jag även sluppit diska. Hummm…lätt att vara efterklok.

Idag har jag ett barn som fyller år, mitt näst minsta blir 21. Men de blir inte kalas förrän i morgon. För idag har han precis som de flesta andra i klanen ”min familj” varit på (de vill säga de av manligt kön)
------------
””En dag På Strippen i Emmaboda

En dag På Strippen har sedan starten för sju år sedan blivit ett mycket uppskattat tillfälle att testa bilen under säkra och lagliga förhållanden. Här är chansen att se vad din bil verkligen går för. Sju olika klasser gör att du kan ställa upp med nästan vilken bil som helst. Allt som krävs är att bilen är godkänd av Bilprovningen och att du som förare löser debutantlicens. Därefter gäller bara järnet mot mållinjen - 402 meter längre bort.””
--------------

Jämt mig på skrivbordet liggen en företagsdeklaration som de börjar bli bråda dagar med. De e bara lusten som ska komma också. Förstår inte varför man ska vara så snäll och hjälpa folk med saker man igentligen inte redigt har tid till, eller är de så att man drar på de för att göra något roligare av tiden. Ja, jag vet inte…*ler* men en så har jag några veckor på mig. Men den glor på mig varje gång jag sätter mig vid datorn och liksom säger –nå ska Du fixa mig snart eller?


Nu får jag snart besök och innan dess ska jag ta en koll på Aktiesm och se hur de går för mina portföljer där. Sista tiden har jag märkt att de nog är tur att de inte är rediga pengar man spelar med, för de har gått neråt för mina portföljer men i och för sig har väl aktie gått neråt sista dagarna.
Men Aktiesm är en rolig lek där man lär sig massor om aktie ifall man nu skulle få massa pengar en dag som man inte redig vet vad man ska placera eller göra av – ja då köper man aktie.

Så Ni säger jag trevlig lördagskväll till Internetvärlden.

A56582-62
56582-102






Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Kul med mässan :-) och att det sökte sig ett par män dit i alla fall. Hoppas det gick bra med portföljen...! ;-) Ha det bäst! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback