Inte ens intressant...bara helt vanligt , vanligt

De sägs ofta att man kan göra långa historier korta. Jag tänkte göra tvärt om,
en kort historia lång.

De här är min dag, ja idag alltså.
Jag vaknade och önskade eller rent av försökte inbilla mig att de var lördag, för jag vill sova lite till. Naturligtvis kunde jag inte ligga kvar i sängen och inbilla mig sånna saker mitt på tisdagen, nej de var bara att stiga upp och ta tag i dagen. De där första två meterna från sängen, ja de går lite trögt men sedan tycker jag man vaknar till ordentligt. Om inte så gör man de när man börja slänga halvljummet vatten i ansiktet på sig själv. Tandborsten för också oväsen så den är inte lätt att somna om med i munnen. Nej när man kommit så långt är man klarvaken, en ny dag börjar.

Undrar hur de kommer sig att de alltid är så fint väder tidigt på morgonen. Det är det ”nästan” jämt. Det är en redig fröjd att gå ut till lådan och hämta tidningen, man känner alla goa dofter från syrenerna som blommar nu och andra härliga blommande träd o buskar. De e helt klart underbart på morgonen, man borde kanske stiga upp ytterligare någon timme tidigare och ta en lång promenad innan man kör till jobbet.
Hunden? Nej nej, den sover som en gris på morgonen, inte lönt att försöka få med den ut vid den tiden inte. Hon orkar inte ens titta upp.  

På jobbet har dagen varit som vanligt ungefär, förutom att jag/vi blev bjuden på grillfest i mitten av juni av en leverantör, de blir man ju inte varje dag.
 Körde hem prick klockan 4 idag, var hemma och joddlade runt lite med de andra som var hemma, sen for jag till skogs som vanligt och som vanligt var kompisen o hennes hund med. Blev bjuden på fika och äppelkaka. Fick med mig en skitig o illaluktande hund hem som jag fick sanera i källaren innan jag kunde ta in henne i huset.

För övrigt är jag trött, känns som jag har tuggimi i hela kroppen. Är de möjligen de trista vädret som gör en så här, ja de där fina vädret de är bara en stund på morgonen sedan försvinner det. Var nyligen  ute hos lillkillens tjej o bytte bil, ska besikta hennes åt henne i morgon för hon ligger sjuk, genomförkyld o febrig. Hoppas hon piggar på sig för nästa vecka har vi mycket att göra.

Nu säger jag God afton till internetvärlden

A






Kommentarer
Postat av: Amaltea

Hm ...inte bara space som strular ...så ofta det hänger sig här inne med ... du får ta bort den ena kommentaren ...hm..hick hick ;-)

Ha en bra dag

(((Kram)))

Postat av: kattmammAnn

Hej
Jag har ställt min sida under tillstånd. Om du vill komma in till mej så ansök om tillstånd så släpper jag in dej. Hade ju varit kul att behålla kontakten. Hoppas att du kommer...
Kram från Ann

2006-05-30 @ 23:58:06
URL: http://spaces.msn.com/anglevag/
Postat av: Anna

Hej!
Tur att du har en källare att ta in voffan i....
Hoppas att dín grillfest blir bra.
Ha en underbar dag!!!!
Kram mammaanna

2006-05-31 @ 09:19:33
URL: http://spaces.msn.com/alu039mammaanna/
Postat av: Annika

Det verkar som att du hade en underbar dag...:-)Ja ok så jag gick inte och la mig som jag sa...ja fastnade här för att du skriver så bra och medryckande...
Tror det blir en möta morgondagen-natt...;-)

2006-06-01 @ 02:37:07
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback