HEJA SVERIGE..de var lugna puckar!!!

Stackas alla Er som jobbar på fabrik eller på andra ställen där Ni inte ser mycket av dagens ljus o väder.
Nu har hela Er lediga helg regnat bort, trist. Jag önskar verkligen jag kunde trolla, då hade jag trollat bort molen åt Er.

Söndag igen. Helgerna går fort, ja alla dagar går fort, de snurrar på, man blir redigt yr av att.
Idag hade vi uppehåll på morgonen, ingen sol men skapligt väder endå. Sen kopplade jag hunden och gav mig ut på en långpromenad, vad hände – ja visst, de började ösregna naturligtvis. Hade jag regnkläder på mig? Nej de hade jag inte
Så lite blöt blev jag ja. Men de värsta är att sågspån sväller hemskt i blöta så man får ju otrolig huvudvärk också om man har otur. Jag hade varken otur eller huvudvärk, kanske har jag ingenting att ha ont i där uppe. Men benet, ja de har blivit en redig historia, de har jag fortfarande himla ont i. Mycket frustrerande, de känns bäst när man går, men herre jösses jag kan ju inte traska omkring hela tiden.

Idag har vi varit på kalas hos T min näst yngste lue som blev 21 igår. Vi fick god mat och god efterrätt. Var de kan ungdomarna när de anstränger sig. Ja både han o hon (hans sambo) Det var kanongott. Dessutom har dom det lite tuffare en oss med matlagningen eftersom hon är gluten allergiker. Jag har upptäckt att de är dyra grejer när man har sånt, köper ju själv mycket eftersom hon ofta är här och äter. Konstigt att de ska vara dyrare att vara allergiker en att vara frisk i maten. Runt matbordet diskuterades vilt gårdagens melodifestival. Vi var några som tyckte rätt låt vann och några tyckte de var ett rent skämt. Lite blandade känslor både bland oss lite äldre och ungdomarna. Ja de e ju så det är – vi är alla olika i tycke o smak både vad de gäller mat o musik. Fast maten vi fick idag var alla nöjda o belåtna med. De var ju bra.

När jag är borta får jag alltid plock o fix noja. Det vill säga att när jag kommer hem börjar jag alltid greja med något, som idag fick badrummet en rejäl omgång, vem vill ha ett smutsigt badrum. Nej där ska vara friskt o fräscht o mysigt att gå in.
Lite damm här o där i övriga huset, de går väl ann, men när de gäller badrum, toalett och kök, ja då får de allt vara lite ordning. Förmodligen får jag energikickar när jag är borta, ja eftersom jag alltid får plock o fix noja. Men de e ju bara, då får man något gjort, dvs något vettigt.

GRATTIS SVENSKA HOCKY LANDSLAGET TILL VM SEGERN…härligt!!!!!!!!!!!!

God Afton Internetvärlden

A



Kommentarer
Postat av: Amaltea

Ja inte låter det som molnen var allt för tunga...å middag borta ;-)

Det är rätt bra härligt ibland.

Såååå...du gillade låten som vann ....hm...ja inte gjorde jag det...
Men jag är nog lite off på den fronten *fniss*
med favoriter bland gammal 50 o 60 tals musik.

Ha en bra vecka ( å visst går helgen allt för fort)
Men denna veckan är kort....


(((Kram)))

Postat av: Badaren

Tjena Anki badar´n här... Eré nå´n som har ringt?

Eller nått.

2006-05-22 @ 00:58:46
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Tonårsmorsa

Hej vännen! Javisst har du rätt; hur kunde jag missa att fråga hur snabbt skorna kunde springa? Hmmm...den yngste blev 21 år? Grattis till honom och till dig som fått s stora barn! Kram!

2006-05-22 @ 08:01:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: Anna-karin

Hockey?? vad är det??...hmm..jahapp badrums städning det förstår jag mig på men hockey??....kram...

2006-05-22 @ 17:28:15
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Paula

Va sur jag blir, var här för ett par timmar sedan o skrev en lång kommentr, o så gick den inte att skicka iväg! Grr, därför blir det bara ett kort nu, för att se hur det funkar! Har läst ikapp här hos dig, det händer ju alltid så mycket här, men nu kommer jag tillbax pigg o rask imorgon... Ha det! Kram

2006-05-22 @ 21:46:00
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Disa

Jag brukar också få fixnoja när jag varit borta,,,det är därför jag inte far bort :D
Men mysigt lät det att bli bjuden på god mat:)

Visst är det sjukt att allergikers mat ska kosta mer...
jag menar,,det är ju inte självvalt direkt...
Men,,det är så ...dom "sjuka" får betala.

Hoppas värken i benen försvinner, så du får sätta dig snart ;)
Ha en skön dag..
kram//Disa

2006-05-23 @ 06:34:56
URL: http://spaces.msn.com/disaed

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback