Fortfarande 1:a maj, matungar, glada nyheter o s v....

56582-72

De var en skock ungar som knackade på dörren….de kände nog doften av mat.
Jag hade bara fixat till lite småvarmt till mig o grabben, men de räckte till de andra också som kom, dvs två söner och svärdotter. Blev till och med lite över, man blir rätt mätt när man äter flera olika saker. Till o med hunden fick lite.

Lilleman berättade att en kompis till min nästminste son var med om en trafikolycka i natt. Han  åkte med en i baksätet när de fick vattenplaning och gick rakt ut i skogen och voltade några varm. De tre som fanns i bilen klarade sig med bara småsår, snacka om änglavakt, bilen var helt demonterad i bakänden, han hade fått foto på den vi mail så vi fick se den, den var inte vacker. Det här med vattenplaning är lömsk, inte mycket man kan göra om de händer, bara hoppas att allt går bra. Som de gjorde för de här gänget.

Jag undrar var som drabbat mig, för nu har jag vått ont i hela vänstra kroppshalvan också, hörde på jobbet häromdagen om en kund som blivit jättesjuk i nån influensa med kroppsvärk o hög feber, de vill jag inte ha
men så fick jag ett mail, o vipps tänkte jag ”var spelar de för roll om de endå går över” för mailet var dagens höjdpunk.
Det var från min cancersjuka väninna som nu börjar bli bättre, sällgifterna har bitit på tumörerna den största har försvunnit helt oh vad glad jag blev och vad lite jag brydde mig om mina egna krämpor, var är de mot att kämpa mot cancer, ingenting. Hennes mail gjorde mig så glad. Tänk om forskningen kunde hitta botmedel mot alla cancerformer, de vore underbart. Det är en läskig sjukdom, såg ju den ta min egna far, på bara några veckor efter beskedet var han borta. Där fanns inget att göra, tyvärr. Min mamma har också haft cancer för 27 år sedan, de lyckades de få bort och hon har varit kärnfrisk sedan dess. Skönt jag fick ha henne kvar.

Nu börjar Valborgshelgen gå mot sitt slut om 11 timmar börjar jag att jobba igen.
Det har varit en blöt helg, ja ute alltså, själv har jag varit väldigt torr för utom när jag varit ute med hunden förståss....
56582-71

Avslutningsvis tycker jag Ni ska göra som jag:
För idag hittade jag en körkortstest på expressen, de var ju ett tag sedan man fick sitt körkort så jag tänkte, måste ju testa. De gick bra, jag blev godkänd hade 3 fel, jag var nästan lite orolig att jag skulle bli underkänd men nu känns de rätt skönt..*ler*
Testa vet ja!!

http://expressen.se/index.jsp?d=728

Trevlig afton.
56582-61

A






Kommentarer
Postat av: Eivor

Tack för att du tittade in på min sida.
Vad spännande det låter med reseledaren. Har inte hunnit läsa så mycket på din blogg men jag ska. Godnatt och sov så gott
Eivor

Postat av: Amaltea

Håller med dig, demonstrationer har aldrig varit min grej liksom. Hua vilken tur dom hade grabbarna, änglavakten fanns verkligen där.
Funderade på vad du sa om cancer och livets verkliga värden....så sant...sen är det ju så i dag...att dom flesta cancer former klarar dom ju bra av numera. Själv drabbades jag för några år sedan, blev opererad och friskförklarad....nästan värst med närstående som omedelbart trodde jag skulle dö...hoppas det går bra för din vännina nu.

Sov så gott, hoppas du slipper flunsan...våren är här då vill man inte ligga i säng.

2006-05-02 @ 02:19:48
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Tonårsmorsa

Ja, det sägs ju att "finns det hjärterum så finns det stjärterum", så maten brukar räcka även till "överraskningsgäster". Tur det gick bra i olyckan i alla fall. Jag har varit inblandad i både vattenplaning (som inte var så allvarlig) men också voltat ett par gånger (som var lite allvarligare...) Drar en lättnads suck! Kram!

2006-05-02 @ 09:57:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback