En RÖD o regnig TORSDAG....

56582-70

 

Idag vaknade jag av vad jag trodde: någon som spolade mot mitt
fönster med en högtryckstvätt eller nåt. När jag gnuggat sömnen
ur ögonen upptäckte jag dock att de var regn, inget stillsamt precis
utan snarare ett våldsamt och slagande regn. Inte undra på att jag sov
länge, de var ju nästan mörkt ute fast klockan var närmare 10:o.
Hörde årets första åska idag med, de kom inte över men rörde sig lite runt om.
Jag avskyr åska. Har varit med om ett åsknedslag en gång de var ingen
trevlig upplevelse. De var nästan som tiden stannade några sekunder
o de sekunderna var långa. Tur nog blev ingen människa skadad men allt
elektriskt vi hade i huset blev de kol av. Redigt läskig är åska,
man har liksom ingen kontroll alls på den.
 

Regnet höll uppe under skogsturen varjefall o de var skönt så hundarna
kunde rasa av sig redigt ordentligt. Någon hade kört på kompisens katt o
ch bara kört vidare, fattar inte att inte folk har mer vett i kroppen en att
de kan stanna och åtminstone se hur de går för djuren de kör på.
Katten lyckades från sitt dike göra sig hörd så hon uppfattade honom
och kunde hjälpa han in. Han var mycket illa däran och vi vet inte om han
kommer att klara sig. Nerkyld och skadad. Ingen vet hur länge han legat
där skadad i diket, han kan ha legat där sedan i går då han gick ut.
Nu ligger han väl nerbäddad i värme och förhoppningsvis hämtar han
sig och piggar på sig. Han är 17 år så han är ju en redig liten familjemedlem.
 

Eftersom de varit dåligt väder idag har jag ÄNTLIGEN strukit alla min tvätt.
Så underbart att ha det gjort. Pust….varför är de så tråkigt att stryka??
Snart har man en hög igen, men de behöver man ju inte tänka på nu.
När jag nu endå var igång med kläderna så passade jag på att plocka iordning
i min byrå och en garderob, man låter saker bara ligga, använder de
aldrig, nu åkte ner i ”insamlingssäcken”. De kan komma någon annan
till bättre nytta en att ligga hos mig och inte bli använt. Konstaterade
att jag INTE ska köpa ett enda klädesplagg mer i sommar, jag har så de
räcker o blir över.
 

Förvisso ska jag på shopping i morgon eftermiddag efter jobbet,
men de blir bara som sällskap till kompisen, de e kul att bara traska
omkring på stan o kolla läget.
 

Fick just besked att den lilla kissen måste avlivas. Han skriker och har
jätteont. Stackas liten.
 

Ja sammankomsten igår var trevlig, likaså gick de bra för studenterna
som festa runt. Jag har inte haft huvudvärk idag, men de kan ju bero på
att jag kanske inte har så mycket att ha ont i, man vet aldrig.
 

Godafton Internet värld, nu tar jag kväll o latar mig en stund innan läggdax.
 

A
 

 

 

 

 

 

 











Kommentarer
Postat av: Doris

Hej Anki!
Tack för titten ;)! Jag förstår vad du menar om att man aldrig är riktigt lugn när ungdomarna är ute på livet, min äldste har alltid varit mycket ordentlig så jag var aldrig orolig FÖRRÄN en nyårsafton att polisen ringde hit hem för att be mig komma och hämta honom, han hade blivit nedslagen och sparkad på :( ...
Stackars lille katten att behöva sluta sina 17 år på det viset, usch!!
Nej, nu får jag ta och slänga mig i duschen, ska in till stan och hämta mina nya glasögon, SPÄNNANDE :)!
Önskar dig en god helg!
Kramar,
Doris

Postat av: Anna-karin

Heeeej gumman..här är det toppen...bara myser och drar mig...njuter av trevligt sällskap och mår toppen...men jag saknar dig såååååå...måste in och krama på dig....100 miljoner kramar....

2006-05-26 @ 16:49:15
URL: http://spaces.msn,com/anna-k67

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback