En ganska vanlig Onsdag.....

56582-82
Vad härligt det är att komma hem från jobbet och termometern fortfarande står på +19 grader i skuggan utanför köksfönstret. Idag fick jag lämna bilen kvar på jobbet, min fläkt till AC/värmen gav med sig och de var tydligen ett redigt storjobb, halva fram änden fick plockas sönder för att få bort den. Så idag fick det bli en firmabil hem. Får hoppas den blir färdig i morgon lille skrutten. Man är väldigt beroende av bilen när man bor långt från stan, nja jag hade nog varit beroende av den endå, de e ju en av mina käraste ägodelar, helt klart.

Har upptäckt att jag sällan är hemma förrän vid halv 8 tiden på kvällarna nu för tiden. Kör i regel direkt till skogs, de har blivit en daglig ritual om det inte är något annat som ska göras.  Nu är det ju dessutom helt underbart att vara utomhus så mycket som möjligt i det vackra vädret. Min väninna Gitte sa att de sagt att de ska bli dåligt väder till helgen, hoppas hon hört fel. De e ju inte kul att jobba i de vackra vädret så när man är ledig så regnar det, då tänker jag inte så mycket på mig själv, för jag är ju ute flera gånger om dagen även när jag jobbar. Nä, jag tänker på de som står instängda i en fabrik och inte ser ljuset på hela dagen, de ska helt klart ha fint väder när de är lediga.

Det är skönt nu när man rår sig själv och inte har middag och annat som ska göras när man kommer hem, inget att passa, bara vara sig själv. Man allt rätt att gotta sig och njuta när man under tio år själv tagit hand om och uppfostrat alla barn. Åt sidosatt sig själv för att se till att barnen haft de så bra som möjligt. Det har varit tuffa men också underbara år och jag är mycket nöjd med resultatet. Min vän som följt mig under åren har fått stått lite vid sidan om och vi vande oss vid det livet. Tyvärr har vår kärlek sinat och idag är vi bara goda vänner, som fortsätter vandringen i livet som goda vänner. Det känns på något vis som man har börjat ett helt nytt liv. Det är skönt att man har sina väninnor och vänner omkring sig nu kan man verkligen hitta på och göra saker med dem, ja man är glad att man har dem.  Tur de hängt med under årens lopp. Tyvärr är de ju många som precis som jag som lämnade äktenskapet för nya vägar. Alltid trist när förhållande tar slut, men hellre det en att leva i ett dött förhållande.  De kanske är som många säger
- att livet börjar efter 40:io.

Idag har jag äntligen fått iväg mitt brev till myndigheterna om ”när jag blev anklagad för vanvård av hunden” jag hoppas de lärde sig att skaffa mer kött på benen nästa gång de får in en anmälan av detta slag och inte anklagar oskyldigt folk. Först tänkte jag nog bara glömma den där grejen men jag tänkte till och föll nog lite för grupptrycket också, för alla sa
- gör något, skriv åtminstone till chefen och tala om vad som hänt. Ja, nu är de gjort, vi får se vad det blir för reaktion. Jag hoppas bara inte att han som ringde råkar illa ut, det vill jag inte. Men en tillsägelse ska man ju ha när man gör fel, fel de kan vi ju alla göra. Och då kan de ju vara bra när vi får veta det, så vi lär oss att inte göra om dem.

Nu ska jag se om jag kan ”plasta in” min hals på något vis, för jag behöver duscha och jag får inte blöta ner stygnen från igår. Det blir väl inte så lätt, kan ju inte dra en plastpåse över huvudet heller (som min kära väninna föreslog) för då kan jag inte tvätta håret och dessutom kvävs jag nog…*ler*

Dags att ta kväll.

A
56582-43





Kommentarer
Postat av: Disa

Hmmm,,nu har jag missat nåt ,,,det om hunden...
Men bra att du agerade iaf...
Hoppas blötläggningen gick bra...:)
Kram//Disa

Postat av: Paula

Men vilken tur allt har gått bra! Jag har en massa fula "pluppar" på halsen, inga födelsemärken utan dom kommer med åren undan för undan. Jag kan ta tag i en plupp o dra den utåt, jag skulle också kunna klippa bort den om jag tordes (jo jag har tagit bort 2 st) Men nu har jag säkert 20-30 styckna i diverse storlek, o när sommarvärmen sätter in o man svettas så börjar det dessutom klia! Så jag tror min doktor får skriva en remiss, o ta bort allehopa, men jag är ju också lite feg med alltmöjligt... Hoppas du fortsätter njuta av dina kvällspromenader, själv tassar jag mest omkring på tomten/Kramiz

2006-05-11 @ 17:11:26
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: bibbi

Okey

2006-05-11 @ 20:34:16
Postat av: Linnéa

kikar tillbaka. söt kisse!:)

2006-05-16 @ 19:23:45
URL: http://lejas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback