Efter Regn kommer solsken....la la la.....!!!!


Psss…jag ligger här gömd under min säng. Det har kommit upp en konstig stor gul sak på himmelen, vet inte vad de är. De går inte att titta rakt på den för då gör de ont i ögonen. Vågar inte krypa fram ifall den är farlig. De var när himmel äntligen slutade kasta vatten ner på oss här på jorden som den där stora saken kom fram. På något vis känns de som jag sett den förr, men de e nog längesedan. Snart är de mörkt, då kanske den inte syns längre, kanske vågar jag mig fram från mitt gömme då……Den är rätt vacker, kanske är den ofarlig, kanske ska jag krypa fram och kolla lite, nämen oj, de e ju SOLEN….jag hade  nästan glömt hur den såg ut!!!!

Jo men så är det:
Jag är trött på de här eviga regnandet varje dag. Mornarna och kvällarna är i regel fina, men kalla, så regnar hela dagarna bort. Trist. Jag borde väl vara glad som sitter inne hela dagarna och jobba, men de e faktiskt  skönare med sol o värmen även om man inte kan vara ute. Dessutom är de ju många som vill och kan vara ute dagtid. Ta exempelvis alla småbarnsföräldrar, hur kul är det att sitta i sandlådan när regnet öser ner, eller promenera med barnvagn. Oh alla som jobbar ute, hur kul är det? NEJ NU FÅR DE ALLT TA OCH BLI SOMMAR, i morgon börjar ju den första sommarmånaden. Så Ni vädergudar, nu får Ni visa lite barmhärtighet mot oss här nere på jorden i Norden.

----------------------

För att blöta till de redigt ska jag gå en runda i duschen också. Ska de vara så ska de vara.

A









Kommentarer
Postat av: Badaren

Å du tycker att jag ska gå i BADBRALLER hela den "svenska sommaren", nä... får nog f-n bli vargpälsen iaf.

Postat av: Amaltea

Soooolen , jo den var framme hos mig med idag ...två timmar i solstolen tog jag på sen eftermiddagen. Så skönt...slumrade till en stund i solen med...så gott ;-)
Fast man blir allt för pigg på nattkröken då...

Suss gott ;-)

2006-06-01 @ 00:51:15
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Amaltea

Glömde ...idag fungerar det förträffligt på din sida...jämfört med andra segmosdagar...när man inte kan få iväg kommentaren ...

2006-06-01 @ 00:54:28
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Annika

Jo men solen ÄR ju farlig ju...och dessutom var det bra att du hängde på dig solglasögonen för det ska visst inte vara bra att titta direkt in i den heller...då har man nog sett sin sista sol om man fortsätter med det...*fniss*
Men visst är det trist med allt regnande...idag var det så där råkallt här i Södertälje...nästan så jag funderade på att ta fram vinterjackan igen...men jag sansade mig...;-)

Men alltså...det lät ju lite ledsamt det du skrev hos mig...ingen att säga godnatt till...hoppas att du inte känner dig ensam... Ja jag blev så glad för din godnatthälsning i alla fall...och visst får man väll väcka sin lilla vovve om det kniper...eller så kanske man kan lyfta lite på örat och viska ett litet godnatt...ska jag nog göra med min "lilla" voffsing nu...;-)
Tack för grattishälsningen också...den gjorde mig också jätteglad...
Sov gott rara Anki...:-)
Kram

2006-06-01 @ 02:28:13
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Disa

Hallå Anki ,,,:)
Den är här med,,,den gula grejen ,,,och vet du!!!
Det är SOOOOOLEN ..så spring ut du med ;)
Kram//Disa

2006-06-01 @ 07:22:39
URL: http://spaces.msn.com/disaed
Postat av: Jennyudden

Så härlig inledning!!!
Ja, vännen, jag har någonstans att ta vägen...
Jag har ett hem som väntar...

KRAM!!!!!!!!!

2006-06-01 @ 10:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback