Så kom den då...studentdagen...

56582-108
Studenten............!!!!

Vilket dag!! Ja gårdagen blev verkligen en dag att minnas, om inte annat så för studenten. Vädret var kanon, sol hela dagen o kvällen inte ens myggorna orkade sig fram i värmen.

Så kom han då äntligen ut där på trappen sjungande ”här är studentens gladaste dag” oh glad de var han, de redigt lös om honom. Folk kramades och gratulerade korts o tvärs, massor av blommor hängdes runt halsen och så var de då dags – för att träffa chauffören. Ja han blev en aning förvånad men också mycket glad när han förstod att de var rallybil ”hans favoritbil” som skulle köra honom gator fram och över torg. Hemma väntade sedan alla gäster när han kom i ”farlig”fart, ja de gick undan!! Rally bilar gör ju de!!

Hans tomt fylldes snabbt med släkt och alla vänner, inte många gräsytor var lediga. Det åt och dracks, sjöns, skrattade och firades. Presenter skulle öppnas och fotografering gjordes i massor. Så fram åt sena kvällen, tänkte jag inte berätta hur många som åkte i min bil (för många) in till stan. De var få som kunde köra så…..men de gick bra, bilen gick väl lite på knä, men vadå, de e ju bara en gång man tar studenten!! De bilarna som gick inåt fick ta så många som man kunde packa. Ja se blev de en tur på morgonkvisten med när hemfärden skulle gå, nöjda glada ungdomar som nu skulle hem och sova. Nu var de dock normalt många, för många bor i stan. Idag har de lite att göra när de vaknar, en trädgård som behöver städas osv, men jag blev förbjuden att komma dit, de skulle minsann fixa detta själva, så okey. Fast jag antar att de sover många timmar ennu, för ikväll, ja ikväll är de ju andra kompisar som ska stå på trappen och sjunga ”här är studentens gladaste dag” i tre dagar släpps de ut, från de tre olika gymnasieskolorna som finns i vår stad.

Nu får de rumlas runt några dagar, men på måndag, ja då börjar allvaret…vuxenlivet och arbetslivet!!

A56582-111








Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att bilen höll, att alla var glada, och att det inte regnade på er/dom.....
Ha en fortsatt bra dag:)
Kram mammaanna

Postat av: Annika

Å grattis till studenten...;-) Haha..vilken överraskning...förstår att han måste ha haft en toppendag din kille...ja nu fattar jag också varför du är mör...;-) Bilen ja, din alltså...den överlevde också...det där känner man igen...tur det inte händer så ofta att bilen är överfull...en gång stuvade vi in en kille i hunduren...där fick han sitta och skaka galler...tur att inte farbror polisen kom då...då kanske det hade blivit andra galler av...;-)
Hälsa Mamsen så gott...
Kramar Annika

Ps. Jag lägger en länk hit inne på mitt space...är det ok? Du får väll säga till annars...Ds

2006-06-08 @ 12:44:47
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Badaren

JÄÄÄKLARS att jag inte hann till festen, dé é mycké nu...
Ja, eller nått.

2006-06-08 @ 17:35:36
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Anna-karin

det lät toppen...åhh vad mysigt...det där har jag först om 2 år...men det blir mysigt...ser fram emot det..och det måste vara en glädje och sorg i att han blir stora karln...kram..

2006-06-08 @ 20:26:05
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Paula

Förstår jag dig rätt, du har en nybakad studentson? Vi var ju till Stockholm i helgen, i måndags tog min yngsta bonusdotter studenten. Vi var med vi utspark o mottagning, sen var vi tvungna att påbörja den långa resan hem, men vilken lycklig tjej hon var!! Ojojoj säger jag bara.
Mina systrar är halvsystrar på pappas sida, vi har inte vuxit upp ihop, träffades som barn vid födelsedagar o så. När yngsta syrran Tette bara var 8 år flyttade dom till Sverige med sin mamma. Sen återknöts kontakten först när jag flyttade till Sverige, då var dom 14 o 20 år.
Eftersom jag saknar egen släkt, mor o far döda, inga helsyskon, så är jag glad att jag får vara en del av deras familj, och att de verkligen bryr sig, trots att vi nu träffas sällan på grund av avståndet.
Nu hoppas jag du får en kanonhelg i solskenet! Jag intar solstolen i skuggan med en läskande dryck o en god bok!/Kram

2006-06-08 @ 20:27:56
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Amaltea

Så härligt att det blev bra ... hoppas han är riktigt glad för sin mamma som ställer upp och fixar så mycket för honom.


(((Kram)))

2006-06-11 @ 20:33:18
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback