GÄSP...GÄSP...GÄSP

56582-1085 dagar kvar

Faan jag sitter bara o gäspar. Börjar få kramp i käkarna. Tycker jag sovit som en gris inatt och tidigt la jag mig i går också, men men.  Studenten var visst på middag hos sin mentor i gårkväll, växlade några ord med honom så där i förbifarten. Hämtade hans skylt ni vet den där man ska stå och vifta med på skolgården när de kommer ut, så de hittar sina anhöriga i vimlet, där de fortfarande är små sockersöta bebisar på bild.
Fast jag valde faktiskt ett kort där han är 4 år, ett foto jag alltid älskat. Han står så fint inne i en buske och ler med hela ansiktet. En kanonbild.

Igår när jag körde från jobbet for jag via några affärer ÖB, Rusta, Willys och gjorde diverse småinköp inför nästa vecka. När jag kom hem kom jag på DUKAR…ja så är de alltid, man glömmer hälften. Nåväl jag ska ju endå iväg och handla ingredienserna på måndag så jag får väl skriva lappar!! Problemet är bara att jag oftast glömmer de där lapparna hemma.  
Studenten har bestämt att han vill ha smörgåstårta, vi blir mycket folk så jag får väl stå hela tisdagsnatten och tillverka smörgåstårtor. Sen ska de ju till lite vanliga tårtor också. Jordgubbstårtor är beställda, ja av studenten alltså.

Jag har alltid gjort så att mina studenter har själva fått bestämma vad de vill bjuda gästerna på studentdagen. Förra gången hade vi exotiska frukter med potatissallad och lite olika kalla kötträtter.  En redig fröjd för ögat och gott var de med, men dyrt.
Den där grabben ja, alltså han som tog studenten sist (2004) är på väg till Stockholm nu med sambon, de ska på en stor bröllopsfest, oh jag är allt lite avundsjuk för de e så länge sedan jag var på något sånt. Men kanske någon av mina barn slår till och gifter sig rätt som de är, man vet aldrig.

Idag är de sommar!!! Gott.

A

Kommentarer
Postat av: Anette lillatanta

Halloy Äntligen är jag här igen.Har inte glömt dej .Men den dumma kroppen krånglar så.Har ett ms liknande skov som gör att kroppen inte alls vill fungera.Ja det är min förklaring till långa uppehåll.Men jag blir superglad för att du kommer tll mej på besök.nU ÖNSKAR JAG HÄRLIG PINGST OCH MASSOR AV KRAMAR

Postat av: Badaren

Hm...
Låter som mums tycker jag, hur dax var dé sa du?
;-)

Ja, eller nått.

2006-06-02 @ 19:18:18
URL: http://spaces.msn.com/badaren/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback