Festers efterbörd...kännbara kroppsdelar!!!

Oj idag vaknade jag med smällande huvudvärk.
Jo självförvållat, antar jag. Igår var jag vid havet på fest med 13 stycken män i olika åldrar ((antar att alla flickor blir gröna av avund nu)) och sänkte mig nja eller höjde mig kanske till deras nivå när de gäller att ”dricka öl”,  56582-115jag kan inte påstå att jag brukar dricka öl, de är en dryck som gör mig proppmätt. Det har alltid förundrat mig hur karlar/killar kan belja i sig öl efter öl efter öl. Man kan lugnt påstå att jag låg i lä även i går med intaget av denna dryck, men några stycken fick jag i mig (till min egna förvåning) 7, 5 % starka rackare.

Kul hade vi och vädret var kanon. Ja vi blev hämtade med buss och så gick färden till havet, där bjöds på god mat och öl. Sen fick vi varsin kasse med allahanda innehåll bl a var sitt kastspö, ja sen var de fisketävling.
Funderade på om jag någonsin tidigare utfört denna sport. *ler*, men de var ju gott om killar som villigt hjälpte till att fixa till och lära mig hur man gör. (Jag som härstammar från en fiskarfamilj, ja mina morföräldrar var yrkesfiskare)
Fiskarna lös dock med sin frånvaro. En enda blev uppdragen och ja, han vann då självklart tävlingen. En fick faktiskt en ”redan uppäten fisk” ja de var liksom bara benen kvar på den. Undrade just om han verkligen fick den på kroken. *fniss* Nåväl han vann varjefall andra pris. När vi så for hemåt i natten var alla lagom runda under fötterna.
Och hemfärden gick i sångens tecken. Ja de blev en mycket trevlig och lyckad kväll. 

Ja så vaknade man då med huvudvärk och att köra till jobbet var väl inte att tala om utan fick lifta med sonen som började ”nästan” samtidigt som mig idag. Så vid sju tutade han utanför och hämtade upp morsan med hund. Sista biten till jobbet gick vi och en av mina jobbarkompisar stod och gnuggade ögonen när vi kom ”va har du gått hit idag” 2,8 mil…jo jag tackar!! Då hade jag nog inte varit framme ennu.

Ja nu har huvudvärken släppt igen och de är dags att ta tag i denna dagen. Antar att de är fler en jag som är lite sega idag, men vad gör de, ibland är de väl förlåtligt.

Så står vi inför helgen igen. Skönt med några dagars vila.

A



Kommentarer
Postat av: Dan från Lidköping

Hej!
Tack för kommentaren och naturligtvis önskar jag även dig en trevlig helg som vi får hoppas går i solens tecken.
Blir väldigt avundssjuk på vad du skriver i din blogg, men könen skall ju vara de motsatta förståss.
Tänk dig den lilla stressade Turisten och tretton underbara kvinnor. Då finge jag allt ligga i för att göra alla tillfredställda.*ler*.
Var nu riktigt rädd om dig, vännen.

En helt oskyldig kram och likaledes mjuk puss på kinden skickar jag med.

// Dan

Postat av: Anna-karin

jamen så kul...det var väl härligt (åtminstone just då fniss)....lite svinn får man räkna med ..och man kan inte alltid vara på topp...hoppas att världens bästa Anki får en underbar helg...kram...

2006-06-16 @ 18:56:44
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Amaltea

Ha ha, har du gått hit ... hon var med på festen antar jag *fniss*

så kul det låter man blir riktigt glad av att läsa ...

såå dagen blev xtra lång på jobbet då ...
men det låter som det var värt lite huvudvärk.

Ha en skön fortsättning på fredagen

(((Kram)))

2006-06-16 @ 21:21:20
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: anki

hej vännen. vi har latat oss vid stranden och vi delade stranden med tre andra så vi hade gott om plats. barnen har troligen inte slutat växa för deras far är ju 186 så de kan ju skjuta förbi mig som bara är 171 lång. tre veckor kvar till semester så jag har börjat räkna ner och tror på en solig sommar...
öl dricker jag inte gärna men rom och cola är hiskeligt gott, men vanligast är dock cider. kommer nu inte vara så ofta in på datorn utan kikar in en sväng då och då. älskar att vara ute i vädret som är.
tror nog att grabben i tyskland hyllar Sveriges mål, hihi.
kram på dig i värmen, hoppas på ett strandparty snart själv.
Anki

2006-06-16 @ 22:08:45
URL: http://spaces.msn.com/newbornsweden/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback