Det drar ihop sig......men var är solen????

Två dagar kvar......
56582-108

Nu drar de ihop sig, nu är de bråda tider. Så är de semestertider.

Igår kväll var jag ute hos studenten och hjälpte dem räfsa deras gård.
Tyvärr hade de släppt loss alla sina husdjur och dom var verkligen störande.
Fick inte vara ifred för dem en enda sekund. Den enda som inte var i vägen var katten. De där husdjuren de har, är jag glad att jag INTE har här hos mig.
De stacks och surrade och var tämligen påflugna och envisa kräk. Myggor.
Jag fattar inte varför man skaffa sig sådana  husdjur. Tacka vet jag hundar de räcker så bra så.

Idag ska vi på inköpsresa, ja till staden. Mycket ska fixas och köpas nu.
Bort o stolar ska flyttats ut till students trädgård  så gästerna kan sitta. Nu är de bestämt att vi ska vistas utomhus, studenten litar på SMHI så festen blir förlagd i gröngräset. (håll alla tummar) förhoppningsvis slipper vi sitta under paraply.

Imorgon har vi inte mycket tid till studentfest förberedelser. För i morgon hissar vi flaggan i topp för vår 25-åring, ja på självaste Sveriges Nationaldag passade jag på att föda ett  litet barn för si så där många år sedan.

Min svärdotter var så brun och fin igår så jag undrade om hon varit utomlands under natten, eller? Men hon visade hemligheten med en tub solbränna. Jag måste säga att jag blev förvånad att de såg så äkta ut. Har aldrig testat sådan så nu tyckte hon de var på tiden, ja jag fick den magiska tuben med mig hem. Spännande ikväll är man kanske trots att solen lyser lite med sin frånvaro brun.
Häftigt! Ja ska man klä sig i vitt är de ju snyggare om man har lite färg på ben och armar också.

Dags att ta tag i dagen…mycket att göra ju!!

A




Kommentarer
Postat av: Anna-karin

åhhh vad mysigt det låter...*suck*...ska hålla tummarna för att det blir toppen väder..och att det ska bli ett minne som man aldrig glömmer..utan bara positivt och glatt...en ny sak att lägga till minnenas garderob..(jösses så sentimental jag låter snyft!!)...men när det är glädje och fint gråter jag..och när det är sorg och lessamhet gråter jag...kram gumman...

Postat av: Disa

Du får ta det lite lugnt så du inte sliter ihjäl dig innan onsdag :)
Hoppas ni har finavädret ,,,för det har inte jag.:(
Kram och ha det bäst
//Disa

2006-06-05 @ 13:00:03
URL: http://spaces.msn.com/browneyezto
Postat av: Badaren

Hm...
Onsdag va dé ja...
Slit å släp...
Ingen rast ingen ro...
Dé é bara att gno...
Ja, eller?

2006-06-05 @ 19:17:38
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Amaltea

Håller tummar för att solen är framme, men det ska den vara tror jag bestämmt. Se upp med sol på tub ...snyggt blir det nog...men ingen hit till vita kläder ...tycker jag ...som provat ...


TAck för dina alltid braiga inlägg ...

håller egentligen med dig med, ang, läxor ...egentligen är det väl så att man önskar skola ochundervisning hade varit bättre, frågan är väl om det ens går, när det inte finns diciplin när och ingen lärare längre får vara aktoritär...dom hinner ju inte ens undervisa ordentligt ...för dom får inte ens tyst på klassen...

Och du....vadå förlåt för att jag tog så mkt plats...jag älskar när du tar plats ...
fortsätt med det


((( Kram ))))

2006-06-06 @ 16:02:02
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback