Vilken dag.............

56582-120
Vi har klyvt ved, burit vet eller träd snarare och staplat. Timme efter timme med lite vattenpaus då och då.
Lovar att de känns i hela kroppen nu. Vi avslutade med ett härligt bad där alla njöt av svalkan inte minst hunden.Hon hjälpte till med veden, hon gjorde egna små höga med vedbitar på en väl vald plats i trädgården. De bitarna staplade vi allra sist så hon fick ha sitt lilla roliga. Men oj vad ved, det blir till att hålla på några dagar till innan allt de är färdigt. Men de är rätt kul och när man samlar ihop sig några stycken och hjälps åt går de fortare och är trevligare. Jag var alltså ihopsamlad, ja de var inte min ved, jag är inte i behov av så mycket ved jag, har bara en öppen spis och där eldar jag = aldrig.

Sen fick vi lite mat i magen och hjälpte några galningar att slå in en födelsedagspresent, njä de var så dräligt så de tänker jag inte ens berätta.
 Ikväll har vi varit inne i stan. Vi ville ut till en av de stora bebodda öarna i skärgården men färjan hade redan gått och det blev för sent att ta nästa., så det får bli en annan gång. Vi gick till glassiären istället och åt en jätteglass. De finns inga små glassar där. Jag åt en päronmjukglass med karamellströssel modell mindre, men jättestor endå. Nu är jag faktiskt ganska mör och får nog ta lite välförtjänt vila. A

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

jösses vad du håller på!!! hmm..din kropp lär säja ett och annat sen..min hade skrikit som en tok..men du gumman..kan du vila lite också?? kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback