Regn...hade ju nästan glömt vad de var!!!

 Nu har jag varit hemma hos min ”gamla familj”, ja den jag hade innan jag skaffade egen familj. I och för sig är de ju min familj nu också, men ja, jag menar alltså morsan o ”äldsta” brorsan o dom där som jag växte upp med. Ja till och med brorsans fru växte jag upp med för hon kom in i familjen som 16 åring då var jag själv 8 år, så hon tillhör inventarierna kan man säga. Ja de där bor ju då i samma trakter, bra för då kan jag hälsa på allihop samtidigt. Nåväl jag har tillbringat natten i världen obekvämaste säng i en varm stuga. Har vaknat flera gånger under natten och fått räta ut ryggen, sov som på bomull och de e inte bra för kroppsdel rygg, inte min varjefall. Jag rekommenderade dem att slänga ut sängen och sätta in en ny. I och för sig finns de två sängar till där, men man kan ju inte börja byta mitt i natt, bädda om och så, kanske var de lika mjuka.
 
De hade införskaffat nya husdjur. Kor. Ja de e fritidsbönder, de inte de har haft för sig genom livet, ja alltså brorsan och hans fru, de existerar inte. De två har verkligen testat av de mesta. Nu har de alltså en stor gård och införskaffar då och då ny små husdjur, vid sidan om, ja där har de fortfarande sitt heltidsarbete. Det är inte ofta man ser dem sitta still, man får liksom gå med när man vill umgås med dem, ja vid  kaffe o mat sitter de still. Eftersom de bor vid havet passade jag på att bada lilltjejen, deras hund gillar inte att bada som min så han stannade hemma. Det var rent snuskigt var kvavt där idag. Hundarna hittade ingen sval plats att vistas på, de bara flåsade. Så mitt på dagen öppnade sig hela himlen och världen skyfall kom tillsammans med dunder och brak. Blixten slog ner i närheten i havet och min lilla stackas lilltjej blev så rädd så jag kunde knappast lugna henne sedan. De kom lite plötsligt så de var inte utan att vi hoppade till allihopa, blöta blev vi med, men det var redigt skönt.   56582-126Här hemma har inte kommit en regndroppe. Men bitvis på vägen hem regnade de så kraftigt att vattnet stod i pölar på vägen och man fick ha max hastighet på vinrutetorkarna, de e ju nästan sensation att de kommit regn. Länge sedan ju de var regn sist här och de syns om inte annat på den gula gräsmattan. De skulle nog inte skada om de kom lite regn här också. De kunde ju komma lite på nätterna.   

Men!! Min favoritfilm är ju på TV nu, oh de har jag missat, måste se till så jag får se slutet varjefall (de e ju bäst) vet inte hur många gånger jag sett den filmen, den är bara så UNDERBAR….”Dirty dancing”.
 Go Afton

 
A    56582-62

Kommentarer
Postat av: Doris

Oh, jag äälskar också Dirty Dancing, kan se den hur ofta som helst ;-) !
Nu har jag fattat hur jag ska göra med väskorna, sätter alla våra kläder i en väska och har en tom med ( där ska vi stoppa allt som jag köper i Sverige, hi, hi !! ) som Jóhann kan ha i famnen i rullstolen, fiffigt va, och så dricker jag upp allt som jag köpte i Tax Free och äter allt godiset medan vi väntar på väskorna !!!???? (skojar bara...;-) )
På vägen hem kan vi ha hur mycket som helst med för min barndomsväninna kommer med oss, hon kan få släpa på det tyngsta :D !
Sköt om dig!
Kramar, Doris

Postat av: Pova

Ooohhh, regn! Så ljuvligt det låter. Åska har jag inte förstånd att vara rädd för. Begriper att en liten tjej kan bli vettskrämd när blixten slår ner i närheten, men hon blev väl lugn sen.
Få se om Iris i Västervik skriver något om regn i morgon.
Kul - du är också en Doris-på-Island-vän :) Jag tycker mycket om att läsa hennes bloggar, för att inte tala om fotona. Hoppas nu att de kommer hit som planerat.
Regn nattetid, jaaaa, så underbart det skulle vara. *suck*
Varma, torra (!) Norrköpingshälsningar/Pova

2006-07-23 @ 01:09:52
URL: http://povanorrkoping.spaces.msn.com
Postat av: Anna-karin

åhh hoppas att inte lill tjejen får men av det..det vore så sorgligt..det är lätt att det blir så om dom blir skrämda...men håller tummarna..
visst är det lite härligt när himlen öppnar sig..jag bara njuter då...kramar till världens bästa Anki....

2006-07-23 @ 16:51:36
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Paula

Släktbesök kan ju va trevliga...i synnerhet om man själv får åka på besök...förstår precis hur brorsan är, känner också såna som inte kan sitta still, rastlösa själar, haha! Sån är INTE jag, jag har fint utvecklade sittmuskler jag!
Jasså du sitter inte med näsan i böckernas värld? Nej det kan väl inte alla hålla på med, jag har alltid 2-3 böcker på gång samtidigt. Läser just nu bl.a Hirkum Pirkum och andra brännvinskryddningar! Ha en fortsatt skön semester/Kram

2006-07-23 @ 18:29:34
URL: http://www.paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback