Lördag på G....

56582-132
Igår, ja igår var de fredag. När jag sätter mig ner och tänker efter, så slår det mig att jag faktiskt inte gjorde någon nytta alls igår. Men vad är de som säger att man måste vara nyttig varje dag? Inget, ibland får man faktiskt lov att BARA vara, så de så. 

Jag hamnade på Bio igår. Det var lill svärdottern som ville ha mig med och ja, jag hängde på. Vi såg Da Vinci Koden. En tung film i mitt tycke, men ganska bra endå, mycket tack vare bra skådespelare. 
       

Igår blev lilltjejen milt sagt anfallen av lillemans katthona, ja plötsligt bara flög hon på hunden och klamrade sig fast på hennes rygg som ett jä(()) odjur. Ja jag blev tämligen sur på henne för hunden gjorde inte ett smack, hon gick o nosade en bit ifrån. Förmodligen är det något konstigt beteende på grund av att hon har unga, men de var inte ens i närheten.  Kattskrälle!! 
 

Igår kom det regn, ja de e sant, lätträknade droppar kanske ca 30 stycken. Nej de blev inte ens blött på marken, var nog många som pustade och sa –äntligen lite regn, men som sagt de blev inte mycket av det, synd för de skulle behövas nu, en rejäl skvätt.
 

Mina ungar skäller på mig och säger att jag hälsar på för sällan och hör av mig för sällan. Det är lite svårt att vara så där ”LAGOM” för sina barn. Kanske är jag lika gnällig ibland tillbaka till dem…*ler*. Men hur som idag så ska jag åka till min äldsta grabb med sambo och äta lunch. Ska också åka med och kolla deras tomt. Ja de ska sälja huset de har nu (mitt i city) och bygga nytt ute på en av öarna här i stan. Ja de finns ju några små öar tillhörande stan där man kan få lite havsutsikt ”om man har tur” de säger att de får de på sin tomt så nu tänkte jag inspektera. De har stått i tomtkö i åravis, de är visst långa och ringlingar i denna stad.  Men vilka priser, bara tomterna går på uppåt 900 000:- de var annat en när vi byggde när ungarna var små, då gick inte ens hela kalaset till de där svimlande priserna. Men de får väl också bra betalat för huset de har idag, konstigt nog är de väldigt eftertraktat att bo i stan, vilket naturligtvis aldrig jag förstått, jag trivs bäst ”här ute på landet”. Slinker kanske in och kolla till mina andra ungar också som bor där inne, har tre stycken samlade i stan ju. Får väl snart köra igång våra söndagsmiddagar igen, för nu börjar väl folk arbeta snart igen och tillvaron återgår till höst/vinter leve. Nja en annan har ju semester kvar, men nu ska jag ju jobba några veckor innan de är dags igen. 
 

Dags att ta tag i LÖRDAGEN, ha de gott!!
 

A
      

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack för "besöket" på min sida, kul också att du skrev något, det är ju inte alla som gör det, ibland dyker det nog upp något du känner igen där, allt kommer inte att vara från "stenåldern", ha en trevlig helg.
Gunnar

Postat av: Anna

Hej Reseledarn.
Skönt att du har haft det bra.
Jag gillar verkligen din väska. Skulle passa mig som handsken.

Kommer att blogga lite om mamsen och hälsa på. Tack för tipset....
KRAM Anna

2006-07-29 @ 11:16:05
URL: http://envanliganna.blogg.se
Postat av: Anna-karin

Hej gumman..ja du det är inte alltid lätt att vara överallt fast man önskar det..tror att man aldrig kan räcka till nog..men va sjutton vi har väl egna liv med?? eller??.jaja ha en underbar lördag gumman..kramar till världens bästa anki....

2006-07-29 @ 12:48:57
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Paula

Kattskrälle var det! Jag har idag lämnat ifrån mig två små kattisar till nya hem! Den ena som skall stanna i byn kommer att få tampas med två hundar varav en tax som kommer att se lilla kattisen som byte! Det gäller att dom får bekanta sig bakom ett nätgaller i början... vi får se hur det går, i värsta fall får jag väl ta tillbaka kattstackarn. Inget napp ännu på de tre som är kvar, lade in annonsen på Blocket igår.
Ja, som enbarnsmamma kan jag bara säga att jag har tyckt det har varit jättesvårt dels att släppa taget, o nu när jag lärt mig det, veta vad som är lagom...ja vi träffas ju sällan pga avståndet, men jag vill inte heller vara för påträngande o nyfiken om hur hon lever sitt liv...Hon får fråga mig till råds om hon vill, o jag hjälper gärna till, men hon vill helst klara allt själv...o det är väl nyttigt o bra! Låter dyrt att köpa hus, det är nog bara här i glesbygden man kan få ett schysst hus för 150.000,- mitt i byn....
Men med sjöutsikt blir nog priset lite högre här också, sådär 250-350.000,- Haha, men så har vi inga arbetstillfällen heller...
Ha nu en skön söndag/Det ska jag ha, gubben kommer hem imorron, stannar över måndan o åker åter tisdagmorgon. Så det blir nog som fredag för oss, lite go mat och några pilsner.../Kram

2006-07-29 @ 20:07:41
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Doris

Tack för inbjudan ;), men det får visst bli en annan gång, ska ju vara här så få dagar nu att det är fullt schå att hinna med allt som man vill göra ;) !
Sköt om dig! Kramar, Doris

2006-07-29 @ 21:10:09
URL: http://dorisadamsdottirkambi.spaces.msn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback