Hemma igen efter härliga dagar i Småland

Så var semestertrippen över för denna gång. Några härliga dagar i Småland ligger bakom mig. Det har varit mycket lathet, mycket umgänge, mycket bad och bus, mycket mat och grillning men också en shopping dag i det Småländska Glasriket. Kosta, Orrefors mf. De flesta har ungefär samma sortiment och också priser så har man sett ett ställe har man i praktiken sett allihop. Jag köpte inte några glasprodukter, funderade på att köpa till några Mine glas till min samling, men de e ju ungarna som börjat samla det till mig, så jag låter dem fortsätta med det. Annas var de runt 50:- billigare där uppe en här. Min äldsta grabb och hans sambo åker upp och handlar där då och då, de är sånna där rediga glassamlare. För egen del tycker jag de är huvudsaken att jag tycket glaset är snyggt när jag köper det, om de kostar så bara 5:- så är de ju ingen nackdel, alltså ”jag är ingen samlare av fina glas” men en de då som ungarna samlar åt mig och de gillar jag skarpt, men de e ju också ett rejält och snyggt glas.  Jo jag köpte faktiskt en glasprodukt, ett mycket läckert halssmycke, de ska jag ta med till min svägeska i Norge när jag åker dit och ge henne, köpte även en liten rolig grej till brorsan dock ej i glas.  Vi körde även via Växjö när vi varit i Glasriket och tänk, där fann jag en resväska. En stor hård läcker sak i rosa. Gillade den från första anblicken. Har fått en hel del pikar om den i dagarna, den har allmänt blivit kallad ”takbox” o sånt, ja den är stor, men inte fullt så stor..*ler*. Men när de såg hur mycket jag hade med mig för att vara borta några dagar så tyckte de jag köpt helt rätt väska för att vara borta en hel vecka. Nu ska jag nog få med mig allt som behövs och lite till. Hummm.  56582-138 Inne i staden fann jag även snygga vardagsglas som jag tittat efter en tid, 80:- för 12, de priset kan man inte klaga på. Så blev de också läckra kaffemuggar med fat.  Vi har badat en hel del och lilltjejen träffade en trevlig herre vid badet som hon lekte med, en av samma sort som hon själv. Så hon viftade extra mycket på svansen och kråmande sig när vi sa BADA!! Jag träffade också en trevlig herre, men nej, nä de tänker jag inte berätta vidare om. hi hi oh de var inget nytt, nej då. Den vanliga jag har svårt att skaka av mig. Syster yster gubbe har engagerat sig extra i lilltjejen 56582-139och haft henne med sig vid sjön för bryggbygge när vi andra var i Glasriket. Ja de här dagarna har som sagt varit blandade av vila, glädje och annat smått och gott. Sovit gott har jag gjort om nätterna, man gör de i gamla kråkslott, för de e ju där vi bott. De finns inga spöken mer en de två livs levande som bor där. Haha, ja syster yster och hennes gubbe, vill de gömma sig för varandra är de definitivt inga problem.  56582-137Gudrun!! Ja den där elaka kärringen som drog fram genom Småland och också Blekinge  för några år sedan, hon ställde till de rejält ju, idag kan man se många av de träd hon fällde på sin frammach ligga i rejäla högar längs de småländska vägarna. På många ställen där det tidigare var tät skog är idag bara stora karlhyggen. Uch jag ryser när jag tänker på den natten, när man trodde huset skulle lätta och flyga bort i vinden, då hade vi det endå långt ifrån som de i Småland. 56582-136 Nu får man väl mentalt förbereda sig för att börja jobba igen på måndag. Två veckor till nästa semesterperiod, ja de e la gott att ha lite semester kvar framför sig denna vackra och svettiga sommar. Lite regn, ja de hade banne mig inte varit dumt alls. Jag sa lite……de behövs.

 
A    

Kommentarer
Postat av: Paula

Ja, sådär ser det ut på många ställen här också, mina gamla fina svampskogar, buhuu, men det är elaka Stora Enso som avverkat!
Jag bor ju till stor del här upp för att jag älskar vinter o snö, ju längre desto bättre, men jag är faktiskt ganska ensam om den åsikten även här i trakten....(förutom dom som har skidanläggningen förstås, hihi!) Steg upp halv sex i morse, för att orka städa innan det blir för hett, nu var det bara tvunget...imorrn kommer första kissemisshämtarna från Stockholm, alltid en bra anledning att få städat! Kramiz

Postat av: Bia

Hej du reseledar´n!
Så underhållande du skriver! Himla läcker väska, den rosa. Jag som aldrig vurmat särskilt för den färgen har nu blivit helförtjust! Galet kanske, gå klädd i rosa i min ålder :) men livet är inte för evigt så det är bäst att göra det man vill medans tider är!
Nu ska jag dansa regndansen för jag orkar inte med värmen..
Ha en finfin helg!

2006-07-28 @ 16:00:01
URL: http://biaweb.se
Postat av: BeeKay

Hmmm...var du runt i Småland å missade Pärlan Kalmar?
Inget IKEA-besök med andra ord? Det blir väl fler gånger kanske...Ha det så gott
BeeKay

2006-07-28 @ 16:03:49
URL: http://vip-zitech.spaces.msn.com/
Postat av: Anna-karin

hej gumman..men se där..vad mysigt..att få sova helt avskilt och ostört det är inte illa..men jag har saknat dig...kram

2006-07-28 @ 16:06:57
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: jennyudden

Men va???!!! Den resväskan är ju den som jag vill ha.. *snyft*

2006-07-28 @ 17:17:18
Postat av: Disa

Välkommen hem igen då :)
Verkar ha vart en bra tripp ;)
Och smart att dela upp ledigheten så där lagom att man inte hinner ledsna ..:D
Ha en underbar lördag och hitta på nåt bus ;)
Kram//Disa

2006-07-29 @ 06:44:52
URL: http://browneyez02.spaces.msn.com
Postat av: ul

den väskan är urläcker har en sådan.

2006-09-06 @ 20:59:41
URL: http://ullen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback