En söndag, lite skryt om barnen, ja de kan man kosta på sig....

Plötsligt slog de mig. JAG SKA JU JOBBA I MORGON!! Men de e ju bra, då har jag ju semestern framför mig, ja jag har ju igentligen allt framför mig, både semester o jobb o allt annat som återstår av livet, inte sant. Den här veckan ska jag samåka med lilleman, vi har nästan samma arbetstider och jobbar ganska nära varandra bor inte heller så långt ifrån varandra, så jag tycker de e onödigt att köra med två bilar. Nu lägger jag om mina arbetstider lite istället kommande vecka så kan han åka med mig in till stan. De sparar han ju också en god slant på, att lifta med morsan.  Jag tror inte jag bryr mig om att be honom om bensinpengar. *ler*.((man ska vara en snäll mamma)).

Ja ja, jag vet att jag skämmer bort barnen en aning, men de e de värda, de är värda allt guld på jorden.
Mitt mål när jag födde dem var att ge dem en så god uppväxt och tillvara som möjligt med massor av kärlek och omtanke. Men tanke på att jag tagit hand om dem själv i 10 år så måste jag erkänna att jag är stolt över att de gått så bra för dem som de har. Trots att de är många har ingen hamnat fel i tillvaron och faktum är att de inte vållat mig några större bekymmer heller de har blivit bra människor med bra yrke och goda framtidsutsikter. Så bryr de sig om och månar om sin mamma också, de e härligt.

Idag har jag fortsatt med min operation röjning i skåp o lådor. Men undantag av att jag varit och badat hunden och njutit av den sköna solen.
Så har jag lagat mat, för mat måste man ju ha, varjefall ibland. Rörde ihop någon mix och gjorde pastasås av de hela, redigt gott faktiskt. Lite kött, lite bacon, lite svamp, lite kryddor o ja, de blev gott, de tyckte de jag bjöd också. Nu ska vi ta en riktigt lång kvällspromenad tillsammans med grannen och hennes hund, för nu är de lite, ja bara lite svalare. Ska bli skönt. 

Go fortsatt söndagsafton!!
    

Kommentarer
Postat av: Nallemamma

halloj stumpan!!
låter ju bra o samköra med sonen!! min har stuckit iväg redan idag o ja bakar morgon frallan eftersom ja inte kan sova!
hoppas sommaren e bra och jag lovar komma igen snart!!!
Kram i stora lass
Nallemamma

2006-07-17 @ 05:37:36
Postat av: Disa

Låter som att du är himla duktig med...
Det är ju så¨skönt efteråt när man röjt undan skräp och allehanda krams som ligger på fel plats...

Visst är det också skönt att ha så bra kontakt med sina barn:)
Tur att ni kan samåka...

Ha en skön dag...på jobbet ...lite roligt att komma tillbaka kanske!?!?! ...vad vet jag :D
kram//Disa

Postat av: Anna-karin

aha..du rensar och jag tillverkar *fniss*
bullar och hyllor mm..men min skruvdragare..
klart man ska var snäll med sina barn..*hrm..ingen skruvdragare då *...
kramar till världens bästa Anki..

2006-07-17 @ 18:33:46
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback