En helt vanlig dag...+ en trasig bil...IGEN!!

56582-67
Japp igår fick man leta fram dammsugaren o golvmoppen igen, fast jag vet inte redigt hur de kan bli dammigt och så när man inte ens är hemma. Eller var de så HEMSK att jag kanske åkte iväg utan att städa av först. Nej, jo kanske, man vet aldrig. Nåväl nu håller de väl någon dag. Det är kul att städa, dvs när det är färdigt. På eftermiddag ringde en svärdotter och ville jag skulle följa med till stan för fotografering. Ja så skulle vi handla lite ”påfyllning till kylskåpet”.
 
Vad hände då? Jo min bil blev sjuk och började spruta ut kylarvatten. Klarade ungefär 1 km innan de var tomt i burken igen, så jag fick köra runt jobbet och ställa bilen och låna firmabil. Idag får jag nog fria till någon snäll herre som kan fixa till de där, bilen har nämligen inte tid att ”stå still”. (tycker jag) Det har varit mycket med bilen sista tiden tycker jag, men de är väl sånt där slitage som kommer med åren, de jobbiga är bara att allt tycks komma på en gång. Men snart är så mycket fixat på den så den är nästan som ”ny” (trots att den är gammal) när jag (förhoppningsvis) får råd att byta den till hösten. Ja de skulle ju bli kombi nu, de e behövligt när man har fällande fyrbenta familjemedlemmar. Hoppas nu bara att de inte är alldeles för stora fel på den, men de tror jag inte, såg ut som en slang gett sig på väg mellan kylare och motor.  I slutet av augusti ska den ställas för reparationens skadan som uppkom för lite sedan, så ja då lär den väl stå någon vecka innan den är klar. De e mycket med de hjulburna emellanåt. 
 

När vi kom hem från stan, ja då var klockan närmare nio på kvällen, då tog vi en kvällsfika hos dem med en liten smörgåstårta till, som vi hittade i affären. Ingen nyttig kvällsmat, men vad då, de var ju fredag!!! Dessutom var den liten. Lillstumpan fick leka lite med kisseungarna de gillar hon, men helt skulle hon nog adoptera dem från kattmamman och ta dem med hem. Man får hålla koll på vad man sätter fötterna när golvet är fullt av mini katter som är precis överralt.
 Ja sen for jag hem och gjorde absolut ingenting.

En helt vanlig dag var till ende.
 

A
   

Kommentarer
Postat av: Dan från Lidköping

Hej, min reseledare!

Hoppar bara in för att önska en fortsatt trevlig helg och sommar.

En resa med en skruttig båt till Gdynia kanske är nästa mål.
Har legat på det 5 stjärniga hotellet. OJ, OJ, vilken frukostbuffé.
Vi åkte i en hiss och bagaet i en annan. Detta var på 90-talet och vi var på väg ner för att se auschwits. Fy f-n vad jag gråt när vår enelska guide med inlevelse berättade och allt man fick se.
Gråter du nu igen pappa, sa mina barn. Det var en resa jag sent eller aldrig kommer att glömma. Då hade jag behövt dig.
Min resa till Bagdad, Irak under den kritiska tiden mellan Iran/Irak var också en resa jag alldrig kommer att glömma. Åt sallad med schejkerna. Var magsjuk i tre månade efter hemresan.

Var nu rädda om er.

// Dan

Postat av: Anna-karin

mm..dom små bilarna behöver mycket kärlek ibland..och sen att det alltid är olägligt tycker man tycker inte dom..men smörgåstårta tyckte jag var en bra ide..kramar

2006-07-15 @ 20:44:19
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback