En farlig blandning av allt både nyttigt och onyttigt o dumma laster

56582-6256582-61
Jaha, nu kan man börja nedräkningen till en ny semesterperiod. 2 dagar kvar!! Oh sanningen och säga så LÄNGTAR JAG, ja efter semester alltså, det är för varmt att jobba nu, man kan inte tänka klart och de bör man kunna när man befinner sig i ett hav av siffror och bokstäver som ska hamna på rätt plats. Just nu samlar jag kraft och energi till att skriva en överklagan. Det är viktigt att de blir rätt och riktigt, så hjärnan bör vara helt klar och i full bruk. Igentligen har jag bara lust att krypa ihop i någon hörn och vila mig en stund, kanske titta lite på höstkläderna. Ja jag fick en höstkatalog idag med posten. Tiden går ju fort, men nej, jag tror jag avvaktar de där med att börja tänka på höstkläder, men ta en titt i en katalog är ju kul. Tittar man tillräckligt länge så tröttnar man på kläderna och köper ingenting. De e ju bra för då gör man inga onödiga inköp, vilket jag är ganska bra på när de gäller just kläder. De har jag ärvt av min mamma, en av de få likheter som finns på oss. Det går inte över med åldern, tvärt om de tycks bli värre. Ja jag ser ju på mamma. 

 
Från den ena till det andra. Idag har jag löst lilltjejens vistelseproblem när jag ska ut och resa i augusti. Hon flyttar hem till en av sönerna, men de blir väl sambon som tar hand om henne mest, för hon ska vara ledig aktuell vecka. Då får hon bo redigt på landet och kan springa lös och leka med de andra djuren. De blir nog toppen för henne. Sen får jag lägga band på mig och inte ringa hem varje dag och höra så allt går bra. Varför är man så där??!! Inte utan att man kan bli FLY FÖREBANNAD på sig själv ibland. Den aktuella hundvakten blev igår anfallen av en ilsken fluga, den var redigt elak och de hela slutade med att han nu går på pencelin och har en jättesvullnad och värk. Undrar om detta kan få honom att sitta still och ta de lugnt, som läkaren sa till honom. Bra han är långledig från jobbet nu varjefall. Men sitta still, ja NEJ de tror inte jag på. Om han nu inte skulle få så ont att han inte kan röra sig, men de får vi väl inte hoppas.  

Jag har lagt om livsstil. Tänkte testa någon nytt. Så sedan några dagar äter och lever jag enligt GI- metoden. Nu ska vi se om jag blir friskare, gladare och kanske också något smalare. Den här metoden ska ju ge mycket. Fast jag fuskar på morronen och äter fullkornsbröd för jag vill gärna har energi på morgonen. Oh de e ju okey enligt boken jag ”på något konstigt vis” fick med mig hem från en kompis i Skåne när jag var där. Kul att prova på något nytt. Har en kompis som hållit på med detta i något halvår och hon har faktiskt blivit mycket gladare och gått från storlek 44 ner till storlek 40. De e ju bra, endå har hon ju ätit gott. Syndar vet jag att hon gör också ibland, eftersom vi då och då råkar hamna på samma fester och vinkalas. Idag på lunchen köpte vi mat ute och jag fick faktiskt en specialrätt där man bytte ut potatisen mot sallad och annat gott. Åt en god fiskfilé oh de gjorde de andra också men de fick ordinarie tillägg. Tur midsommar är över bara, för jag ÄLSKAR ny potatis med gräddfil och lök.  Gräddfil och lök är ju ok, men inte potatisen.  Så här i början (om man nu ska vänja sig vid en ny livstil) får man väl köra i turbofart så man inte syndar för mycket, innan man fått vana på ”vad man ska äta”. Minns när en av mina svärdöttrar fick klart varför hon mått så dåligt i åravis, ja de konstaterade att hon hade glykos allergi. Sedan hon sedan la om sin kost har hon blivit kanonbra och också lyckas lägga på sig något kg vilken hon behövde. Så visst kan man bli pigg och glad av redig mat!!!! Ja sånt kroppen gillar.
Personligen AVSKYR jag snabbmat, typ Mac Donalds, pizza o sånt. De händer jag äter det men de e mycket sällsynt och i nödfall. Om jag håller på att svälta ihjäl eller nått. Eller om mina arbetskamrater promt ska ha sånt där någon gång. Så de lär jag inte sakna.  

Sen har jag en STOR last som jag måste göra mig av med. Inte så många som känner till den (så säg inget) nikotinberoende. De gjorde nästan ont att skriva ordet. De e gott, de e lugnande, de e trots allt en god kamrat MEN ibland får man säga adjö till vänner också, oh de måste jag verkligen göra, för de luktar himla illa, är dyrt och ja de tar massa tid och ÄR VÄLDIGT FARLIGT FÖR HÄLSAN.  Just nu samlar jag KRAFT…….för att sätta punk på denna hemska börda. Jag började med detta för 2½ år sedan igen,,,ja just de IGEN, jag var fri i många år, så hände något. Snacka om dålig karaktär. Urdålig är man. Skärpning. 
 

Jag vill ha en ny resväska, en hårt med hjul i vinrött eller mörk rosa. Mmmmm...vill...vill!!

Nu måste jag lätta rumpan från stolen….God Afton Internet Värld.
 

A
  

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

jag slutade röka för 1 år och 3 månader sen...då hade jag rökt i 25 år...det går gumman...gav mig en tandblekningen den dagen jag klippte helt *fniss*...för att inte nämndas fuska..men det var enbeabetning med mig själv mentalt låång tid..samt jag trappade ner...min största sporre var..jag vill inte kvävas till döds...du fixar det gumman..kraaaam..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback