Dockor, drömmar och en dag som gick....

TÄNK att igår hade vi regn och åska i minst 30 minuter. Det var så skönt så vi satt ute och kände hur regndropparna smekte våra bara axlar, hur de lämnade små pärlor i vår hår. En njutningsfullt ögonblick på 30 minuter, sen var de hela över.  Ja vi var i stan igår ju, några ungar till skulle med på lunchen hos storebro så vi möttes upp där under dagen. Vi for på loppis på vägen in och jag hittade två söta dockor som fick flytta med hem. En porslin och en vanlig, njä den var inte så vanlig igentligen, de var en underbar liten indianflicka. Ja jag är lite smått tokig i dockor och har en hel samling både i porslin och vanliga.  Den äldsta i samlingen är Edit och hon ser ut så här 56582-140Ja, klart jag har någon docka kvar från min egna lilla lektid också, dvs när jag var liten och lekte med dockor. En liten Skrollan. Hon var ju mest poppis på ”min tid”.  

Vi avnjöt en mycket god lunch hos grabben med sambo och for sedan ut till ön och kolla på deras nya tomt. Man får har väldigt livlig fantasi när man står i ett helt nytt område och ska försöka föreställa sig hur de ser ut när alla hus är på plats. De var en bra tomt de fått med sjöutsikt. Jag retade dem lite och sa: Varje gång Ni sitter här uppe på altan och ser ut över havet kommer Ni att reta Er på att Ni inte kan gå fram till vattnet och doppa tårna. De e ju viss skillnad på att ha ”sjöutsikt” och ”sjötomt”. Men de blir säkert någon liten badplats också för inga hus ska byggas direkt i anslutning till havet.

Alltså denna sommaren har jag banne mig känt ett visst sting av avundsjuka på folk som bor precis vid en sjö eller havet. Tänk att bara stiga ut på morgonen och slänga sig i böljorna de blå och svalka av sig. Nog vore de underbart?!.
 Fast jag håller fast vid min dröm om en liten gård där jag kan ha min hundkennel och kanske också hund- och hästpensionat. Om den sedan skulle ligga vid havet, ja de skulle ju inte göra något. Så underbart det är att ha sina drömmar 

I morgon börjar plikterna igen. En ensam kontorsstol väntar på mig. Ska bli kul att ses igen. Men innan dess får man ta tag i denna vackra söndag. 
 

Ha en Trevlig Söndag.
 

A
 

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

mm...havstomt det är en dröm...den ska jag ha när jag blir gammal..hm..men det är mycket jag ska ha då..*L*...kram...

Postat av: Snigel

Havstomt vore inte helt fel, men jag får så långt att pendla till jobbet då... ;o) Jag får trösta mig med att jag nästan ser älven. Från balkongen. Om jag sträcker mig tillräckligt långt. *höjdskräck* ;o)

2006-07-30 @ 21:12:31
URL: http://snigel.rocks.it
Postat av: Anna

Ja, och jag kan säga att det är en himla tur att jag inte behöver ragga.....
Konsulterade kollegorna, och dom misstänker att det kan vara impetigo, dvs svinkoppor... Ska till dr i morgon. Jag kan helt enkelt inte riskera att FÅ mer bakterier i detta.
Jag vet inte vilket som är värst.
Magen eller munnen.......

Kram och godnatt
Anna

Tänk att jag är så vimsig att jag kommenterar din kommentar på min sida först......

2006-07-30 @ 22:17:18
URL: http://envanliganna.blogg.se
Postat av: Disa

Ooooh,,,hela 30 MINUTER!!!!! :/
Jag skulle bli glad om det kunde regna i 30 sekunder......

Nåja...somliga får då allt :(
;)

Ha en skön vecka nu
kram//Disa

2006-07-31 @ 11:11:56
URL: http://browneyez02.spaces.msn.com
Postat av: Monica alias Mrs Michelin

Hej Anki!
Var det dockan på bilden du hittade på loppis? Hos oss kan man inte göra sådana fynd på loppis. Här är loppis=skräp. Min trevliga granne som kan allt om värde och antikviteter jobbar på stans största loppis, så det är väl därför...
Nej, jag har inte haft minsta problem med magen. Men så följer jag igentligen inte en rättrogen GI, utan mer LowcarbHigh Fat. Låter märkligt att det funkar med det gör det ju tydligen. Ioch med att fett är tillåtet så får jag ju "olja till maskineriet" d v s magen. Men jag ser ändå till att äta färre kalorier än min kropp behöver, så att den tar av mitt stora lager. Upplever inte alls att jag bantar och får inget supersug efter något, vilket borgar för att det här ska funka i det långa loppet för mig.

2006-07-31 @ 12:39:17
URL: http://fetast.webblogg.se
Postat av: jennyudden

Ja, det verkar ju inte gå så stor nöd på dej?!
Dockor.. vad fin den var!
Ja, visst har vi funnit en koja, som väntar på oss... Har du tid över, kom så ska du få leka med mina tomma flyttkartonger, så blir de snart fyllda kartonger... hihi

2006-07-31 @ 15:43:38
Postat av: jennyudden

ps... jag bor vid en sjö.. törs jag säga det? Du slår mig väl inte?!! hihi
men väljer att flytta från.. men där finns åtminstone pool...

2006-07-31 @ 15:46:48
Postat av: Marie-anne

oh jag måste se om jag hittar marcus skolkort från 7 an. bodde ni i tving då. om du vill kan du mejla mig på min mejladdress [email protected] kram från marie-anne

2006-07-31 @ 18:47:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback