Borta Bra, hemma bäst!!!

Vilka härliga dagar, nästan allt har gått i de positiva tecknet, en enda lite episod som fick mitt humör att sjunka 5% ungefär, men eftersom jag är en människa som inte hetsar upp mig i första taget gick de hela bra.Lugn o fin!! 

Ja så är man hemma igen efter några dagar i Skåne. En redig lyckad liten tripp. Jag har sett och vandrat över skånska heden. Sett fina gods, vackert landskap och mycket annat fint i naturen. Njutit av Ystad och ätit dansk nationalrätt, shoppat loss i Lund, tillbringat nätterna i ”Sveriges tråkigaste stad” Eslöv ((nej de är inte jag som utnämnt den till det)).  Vet inte varför det sägs så, nu tillbringade jag mest min sovande tid där så, ja jag har ingen uppfattning om saken i fråga.  Ja jag får nog erkänna att Skåne är ganska vackert endå, de e inte bara öppna landskap. Jag stod upp i Harlösa och såg ner över landskapet och de var otroligt vackert, undrar varför jag inte förevigade den bilden med ett foto.  Ja de var många fina byar som passerade min revy.  Lilltjejen hittade en kompis som hon fick många roliga bad med, dock inte i havet. Men fina insjöar, ja och någon dypöl hittade de också, blir man förvånad!! Så fick de springa där och leka på Heden och bara njuta av friheten, kan de blir härligare för de små liven. Det var ju första gången hon fick bo på hotell också, det gick jättebra. Visst hissen var ju ett kapitell för sig och att bli rastad mitt i stan var ju si och så, man kan ju inte kissa på asfalt. Varjefall gör inte fröken det. Men man ska ju uppleva allt. 
 

Jag hittade en urläcker tåring, så nu är även fotpartiet smyckat. Har länge funderat på en sån där, men inte hittat någon vacker, men nu så bara var den där och vipps så var den köpt. Lite annat smått och gott blev de också bland annat blev jag ”pålurad” ett mobilsmycke. Ja, jag är så lättlurad. Men de e väldigt vackert, är redigt stolt över de faktiskt. 
 

Så var det, de där som sänkte humören lite då. PARKERINGSBÖTER. Roligare kan man ju ha för sina pengar. Jag blev lite besviken för jag skrev till hotellet i samband med bokningen (mail) och frågade var jag kunde parkera under nätterna. Fick till svar om ett ställe där jag kunde stå gratis från 18.00 till 09.00 samt att jag kunde hyra garage på hotellet. Så jag ställe bilen där då sent på kvällen och var färdig för avfärd kvart i nio på morgonen och gick ut till bilen. Ja där snyggt placerat i framrutan satt ett inbetalningskort på 300 spänn. Tack för de!! Ja då hade hotellet GLÖMT att tala om att de inte gällde vissa dagar. Ja de e klart jag visade dem mailet jag fått (de hade jag med mig) och parkeringsboten och sa att jag nog tror att deras gäster uppskattar om de säger hela sanningen när de blir tillfrågade. Nu kostade min parkering mig 395:- för två nätter, ja jag hyrde faktiskt in mig i garaget sista natten, en säkerhetsåtgärd.
Nästa gång jag ställer en sån fråga till ett hotell kommer jag nog att avsluta med ”är Ni säkra på att Ni inte glömt berätta något”. Jo, de erkände att de där hade hänt förr!! Knepigt för de borde de väl lärt sig då, kan man tycka. Nåväl, världen har inte rasat ihop, jag tog den som en kvinna med huvudet på halsen där de ska vara, men lite, lite irriterad var jag nog, fast ingen märkte det. Tack o lov. 

Nu är jag hemma igen alltid lika skönt att komma hem när man varit borta. Borta bra hemma bäst!! Lite trött, har inte sovit speciellt mycket och dagarna har varit hetsiska, dessutom tar väl åldern ut sin rätt…*ha ha* Så ikväll är jag bortbjuden på middag, det uppskattar jag. Men innan dess ska jag bannemej slöa på soffan en stund. 

När jag kom hem fick jag en glad överraskning i brevlådan, ett inbjudningskort till fest i augusti, trevlig post, mycket bättre en trista räkningar. 
 

Utan att någon behövde påminna mig kom jag faktiskt ihåg att ringa o gratta min (ena) brossa som fyller år idag. Helt otroligt!!  När många andra säger att fredagen den 13:onde är en otursdag, säger min mamma att det är en lyckodag, för brossan föddes just på fredagen den 13:onde.
De ja!! 

A
  

Kommentarer
Postat av: Paula

Oo du verkar ha haft det jättebra på din lilla resa genom Skåneland! För allmänbildningens skull behöver nog jag också ta mig en tripp dit ner, är en vit fläck på min karta, hela Skåne...Vi åker alltid norrut eller västerut...
Jag har precis samma uppfattning som du om vad som händer när livet är slut, i någon form finns själen kvar, men det var det som inte min klarsynte dotterson trodde på.
Hoppas middagen blir god, om det nu inte var redan igår? Kramen

Postat av: Disa

Hallå & Välkommen hem ,,kan man väl säga ..:)
Låter som du haft helt OK,,bortsett böterna då...

Nej,,jag har INTE flyttat sen sist :D
Nu är det samma sida som innan ,men jag har ju tre sidor ...så det kan vara lite förvirrande kanske...
En på engelska , en på svenska och en för bara bilder...;)

Ha en skön helg och bara njut av att vara hemma.
kram//Disa

2006-07-14 @ 08:16:31
URL: http://browneyez02.spaces.msn.com
Postat av: Anna-karin

hej gumman...ja det där med full information...det är alltid nått som fattas..suck..ja du..det är som sagt var skönt borta men skönast hemma..men just nu skulle nog jag behöva en stuga i skogen själv nån dag..trevlig helg gumman...kramar

2006-07-14 @ 19:43:56
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Disa

Hallå Anki...
Adressen här är till min svenska blogg...:)
D.v.s http://browneyez02.spaces.msn.com
kram//Disa

2006-07-14 @ 19:59:11
URL: http://browneyez02.spaces.msn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback