På Plats!!

56582-219

Nu tror jag de flesta pinaler kommit på plats. Jösses, vilket jobb det är att flytta. Vad saker man han har som man knappast kände till. Nu har jag varjefall tömt mitt gamla hus, så när på källaren som vi ska tömma ikväll. I nya huset är möbler o gardiner och mycket annat också på plats men det återstår en hel del finjustering. Ett rum är under tapetsering och de ska vara klart ikväll. Har haft hantverkare och folk som varit där så mycket så de börja kännas som familjemedlemmar…*ler*. En vecka o vi har bott in oss ganska bra, sover gott och har inte hört av spökarna som de sades bodde i huset. Det står en gammal vacker gungstol på vinden och det är i den det sägs att någon gungar på natten så det knarrar i golvet. Funderar på att ta ner den och låta den pryda huset där nere i stället, fast den passar inte precis in bland mina övriga möbler, men kanske kan den få en egen liten vrå. Bland min vänner har jag nu fått ett nytt smeknamn – Gods-Innan. De kommer väl av att gården är väldigt stor kan jag tro. *fniss*.

 

Telefon o Internet är också på plats där ute. Men min elaka son har snott tillbaka sin dator så nu är jag utan, för min måste installeras om. Det gör inte så mycket för jag har endå inte tid att sitta vid någon dator nu om kvällarna. Ikväll är det sopstation och utkörning av allt i källaren som gäller. I morgon är det fest i byn, det ska bli trevligt. Säkert undrar alla VEM som flyttat in på gården. I och för sig sprider sig rykten fort i en liten by så kanske vet alla redan.

 

Nu måste jag börja rusta för jul också. Inte en enda julklapp är inhandlad – men jag hinner väl?!? Eftersom det är jag som håller jul i år är det mycket som ska förberedas och ordnas med, men de blir säkert bra i slutändan. Nu har jag ju kommit upp i bra tempo så det är bara att fortsätta i samma takt så ska väl allt ordna sig.

 

Till Er Alla, En riktigt Go Helg.

     
56582-189

Kommentarer
Postat av: lillatanta

nej men här går det undan må jag säga.det mesta redan på plats.vad skönt att det går fort ,men ett väldans jobb kan jag tro.glöm inte att vila lite i bland Jul blir det nog varken vi blir lara eller inte.Kom gärna in och öppna en advendskalender lucka på min hemsida som break i flytten
kraaaaaaaaaaaaaam

Postat av: Ella

Vad kul att du kommit på plats! Det var snabbt jobbat! Hoppas du slipper stressa allt för mycket nu inför jul.

2006-12-08 @ 19:03:53
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Pia lotta

hejsan hej kommer in från Paulas blogg. Ser ni har flytt.. måste va härligt att få fint runt om sej och nytt alldeles lagom till Jul.
julklappar har jag inte bara tänkt på ännu.. vi ger bara till barnbarnen nu då mina våra ungar är vuxna nu och får stå på egna ben.. bara en massa byte så det får vara så med det. Innan gav vi alla varandra klappar till Jul. Vansinnigt med pengar som så väl behövs till allt annat. Kollar just på Faddergalan.. då ryser man i sin välfärd.
Ha de gott Tjingeling

2006-12-08 @ 22:30:39
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Paula

Tjena Gods-innan! Vilket träffande smeknamn, haha!
Ja du står ju i som en hel armé du....förstår att du vill ha klart till jul om alla ska fira hos dig!
Byfest, hur många bor i byn månntro? Räknade du dem, fniss...
Unna dig en eller annan glögg med pepparkaka i helgen iaf...och jycken, va tycker hon?
Kraaaam!

2006-12-08 @ 22:39:05
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna-Karin

tittuut..
Hej gumman..ja du ta det lite lugnt nu visst..
Ja klart att du hinner..men...
ja det är klart att folk är nyfikna som attan..
det är det roliga med småbyar *L*
kramar till världens bästa anki...

2006-12-11 @ 17:52:24
URL: http://anna-k67.spaces.live.ocm
Postat av: Badaren

Happ, känner igen dé där, lider fortfarande av följderna...
Ja, saknar alla "braochha" grejer som "tippen" numera tagit hand om...
Ja, eller nått.
*Suck*

2006-12-11 @ 19:20:20
Postat av: Anna-karin

SAAANKTA LUCIIIIIAAAAAA...*sjunger*
tassar in med ett gäng lussekatter som jag såklart snavar och dom gör en luft färd och landar i ditt knä...suck..så är jag..men jag lämnar en bamse kram innan jag tar dina byxor till tvättmaskinen och startar den innan jag far..kraaaam

2006-12-13 @ 15:24:53
Postat av: Doris

Grattis till ditt nya hem, jag är riktigt avis på dig ;0)...
Min dator strejkar igen så jag använder datorn på jobb nu när jag har ett nattskift, har skrivit lite på min sida och så försöker jag titta in hos alla mina nätvänner, bara värst vad natten går fort ;0) ...
Sköt om dig!
Kramar, Doris

Postat av: Hasse

Man kan ju inte annat än önska lycka till med det nya boendet.
Visst har man en massa saker men jag har redan börjat sortera i allt "BRA ATT HA" för i mitten av februari skall vi flytta till en bostadrätt i Lund. Nu skall jag och katten bli stadsbor något som blir helt nytt för katten. Jag har ju varit på det någon gång tidigare.

Kram och God Jul
Hasse

2006-12-14 @ 09:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback